یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

دولت در راستای حل مشکل کمبود پودر شوینده و به‌منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و افزایش توان رقابتی کارخانجات داخلی از لحاظ کیفیت و قیمت تمام‌شده، یارانه‌ پودر شوینده را حذف کرد

و سود بازرگانی آن را کاهش داد تا بدین ترتیب پودرهای شوینده از شمول قیمت‌گذاری دولتی خارج شود. براساس مصوبه دولت،  از تاریخ اول خردادماه امسال پودر شوینده از سبد حمایتی خارج و دولت یارانه‌ای بابت آن پرداخت نمی‌کند و درآمد حاصل از صرفه‌جویی پس از حذف یارانه پودر شوینده،  به یارانه‌ شیر و لبنیات اختصاص می‌یابد.

دولت در اقدام دیگری سود بازرگانی واردات پودر شوینده را کاهش داد تا بدین ترتیب از احتمال گران شدن این محصول با خروج آن از سبد حمایتی جلوگیری کند.

بدین ترتیب، وزرای عضو کمیسیون ماده 1 آیین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در جلسه اخیر خود، سود بازرگانی پودر شوینده دستی (با بسته‌بندی زیر 5 کیلوگرم) را از 26 درصد و پودر شوینده ماشینی (با بسته‌بندی زیر 5 کیلوگرم) را از 36 درصد به 21 درصد کاهش دادند.

براساس تصمیم وزرای عضو این کمیسیون همچنین سود بازرگانی پودرهای شوینده دستی و ماشینی با بسته‌بندی 5 کیلوگرم از 26 درصد به 16 درصد کاهش یافت.

گفتنی است یارانه‌ای بودن پودر شوینده مهم‌ترین عاملی بود که از سوی تولیدکنندگان به‌عنوان دلیل کمبود این محصول شوینده ذکر می‌شد، عده‌ای دیگر از تولیدکنندگان نیز وجود پودر شوینده در سبد حمایتی دولت را دلیل نبود شرایط رقابتی برای تولید کیفی‌ این محصول عنوان می‌کردند.

کد خبر 53063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز