سریال «سنجرخان وزیری» با نویسندگی زنده‌یاد ضیاءالدین دری و حضور هنرمندان ملی و بومی استان کردستان در ۲۶ قسمت تولید می‌شود و بسترها و ظرفیت‌های فرهنگی استان را به تصویر می‌کشد.

پوستر فيلم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین جلالی، تهیه‌کنندگی و محمدحسین لطیفی، کارگردانی مجموعه سنجرخان را بر عهده دارند.آیین پیش‌تولید سریال «سنجرخان وزیری»، هشتم خرداد ۹۹ در عمارت تاریخی آصف سنندج برگزار  و از سیمای مرکز کردستان پخش شد. 

داستان از این قرار است که سنجرخان وزیری، مشهور به سردار اکرم، در زمانی که روس‌ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کرده بودند، با آگاهی از عمق بحران و فشارهای زیاد اشغالگران، ابتدا با فرستادن نامه‌هایی به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست اذن جنگ کرد و بعد از ناامید شدن از حمایت آنها، در آغاز کار، به جنگ با قشون انگلستان برخاست و با شکست انگلیسی‌ها، راه جنگ با روس‌ها برای او هموارتر شد. او با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج، راهی میدان نبرد با روس‌ها شد.

استاندار کردستان در دیدار با تهیه کننده سریال سنجرخان در جریان آخرین اقدامات برای ساخت این سریال قرار گرفت و گفت:سریال سنجرخان باید کردستان را در سطح ملی و بین‌المللی معرفی کند. بهمن مرادنیا اظهار کرد: علیرغم همه محدودیت‌ها و تنگناها عوامل ساخت این سریال باید مصمم‌تر از قبل باشند تا بتوانند یک اثر ماندگار خلق کنند.

وی با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌ها و خصوصاً نهادها و اداره‌های فرهنگی برای همکاری با عوامل سریال سنجرخان، افزود: همه دستگاه‌ها باید در حد توان بخشی از امکانات خود را در جهت کمک به ساخت این سریال و کاهش هزینە ها مد نظر داشتە باشند.

استاندار کردستان ادامه داد: چون سریال سنجرخان متعلق بە هیچ تفکر و جریان خاصی نیست و فقط یک پروژە فرهنگی و برای معرفی بهتر کردستان است، نباید از کمک‌های بخش خصوصی نیز غافل ماند.

تهیە کنندە سریال سنجرخان نیز در این دیدار بیان کرد: مقدمات لازم اعم از طراحی لباس، عوامل فیلمبردای و صدابرداری انجام و انتخاب بازیگران نیز مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

حسین جلالی با بیان اینکه همە تلاش ما این است کە فیلمبرداری سریال سنجرخان تا پایان سال ۹۹ بە اتمام برسد، یادآور شد: این سریال در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقەای برای پخش از شبکە یک سیما بە کارگردانی محمدحسین لطیفی ساختە می‌شود.

کد خبر 530523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha