یک عکاس هندی با گرفتن عکسی از گله گورخرها در پارک ملی و ذخیره‌گاه ماسایی مارا در کنیا کاربران توییتر را گرفتار یکی از بزرگ‌ترین خطاهای دید در سال‌های اخیر کرده است.

گله گورخرها در پارك ملي ماسايي مارا در كنيا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، ساروش لودی این تصویر گیج‌کننده را در رویارویی با گله گورخرها در پارک ملی ماسایی مارا در کنیا قاب دوربین خود ثبت کرد و سپس آن را با این پرسش با کاربران توییتر به اشتراک گذاشت: «کدام گورخر جلوتر است؟ سمت چپ یا سمت راست؟» همین کافی بود تا بحثی اساسی بین مردم درباره جلوتر یا عقب‌تر بودن یکی از گورخرها دربگیرد.

خط‌های روی بدن گورخر تشخیص دادن اینکه کدام حیوان دارد مستقیم به دوربین نگاه می‌کند بسیار سخت کرده است. گورخرها معمولا از خطوط راه‌راه روی بدن خود برای گمراه کردن شکارچیان خطرناک دشت و جنگل استفاده می‌کنند و اینجا که شکارچی یک دوربین و عکاس است، باز هم به نظر می‌رسد حیوان در رسیدن به هدف خود موفق عمل کرده است. عکسی که عکاس حیات وحش هندی گرفته، حتی برخی را به این فکر انداخته که او از نرم‌افزارهای ویرایش تصویر بهره برده است.

بحث درباره اصالت عکس و تعداد گورخرهای موجود در آن به قدری بالا گرفت که یک کاربر توییتر مدعی شد دست‌کم سر سه گورخر دیده می‌شود و به احتمال زیاد حیوان وسطی به دوربین زل زده است. با این حال، خود عکاس یعنی آقای ساروش لودی اعتراف کرد که گورخر سمت چپ دارد به دوربین نگاه می‌کند و به این ترتیب گفتگوها ظاهرا پایان یافت.

کد خبر 530362

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha