تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۳ میلیون نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۷۰ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۸۶ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شده‌اند. دکتر سیما لاری گفت: از ۲۱ تا ۲۲ تیر بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده که از این تعداد هزار و ۴۹۹ نفر بستری شده‌اند. وی افزود: با شناسایی بیماران جدید، آمار مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسید. لاری گفت: تاکنون ۲۱۹ هزار و ۹۹۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: ۳۳۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. لاری افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۲۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

این مسئول با بیان این‌که در حال ‌حاضر استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: همچنین استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی در وضعیت هشدار این بیماری قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: این استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اما آمار ابتلا و بستری ناشی از کرونا در این استان کاهش یافته است و از مردم می‌خواهیم که همچنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی باشند.

لاری با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل گفت: با رعایت استفاده از ماسک قطعا در هفته‌های آتی شاهد کاهش چشمگیر در آمار به این بیماری خواهیم بود. در این راستا ماسک‌های خانگی هم بسیار موثرند.

بیشتر بخوانید: اینفوگرافیک | استان‌های قرمز کرونا را روی نقشه ببینید | آخرین آمار رسمی کرونا در ایران

  • افزایش مبتلایان در عراق به بیش از ۷۷ هزار نفر | آمار ابتلا در عربستان از ۲۳۲ هزار نفر گذشت

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عراق و عربستان خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از شبکه السومریه، وزارت بهداشت عراق در بیانیه‌ای از ثبت ۲۳۱۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا، آمار کل مبتلایان در عراق به ۷۷ هزار و ۵۰۶ نفر رسیده است. همچنین با جان‌باختن ۹۵ مبتلای دیگر، آمار کل جان‌باختگان به ۳۱۵۰ نفر افزایش یافته است.

در عربستان هم وزارت بهداشت این کشور از ثبت ۲۷۷۹ مورد جدید ابتلا به کرونا و افزایش آمار کل مبتلایان به ۲۳۲ هزار و ۲۵۹ نفر خبر داد. همچنین با جان‌باختن ۴۲ مبتلای دیگر، آمار کل جان‌باختگان به ۲۲۲۳ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا
  • مبتلا شدن بیش از ۲۰۰ نفر به کرونا در توکیو برای سومین روز متوالی

تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در توکیو، پایتخت ژاپن همچنان بالای مرز ۲۰۰ نفر است. به گزارش تسنیم به نقل از ان‌اچ‌کی، مقامات پایتخت ژاپن ابتلای بیش از ۲۰۰ نفر به ویروس کرونا در روز شنبه را تایید کردند.

این آمار درحالی حائز اهمیت است که برای اولین بار است که تعداد مبتلایان جدید به کووید۱۹ در توکیو برای سومین روز متوالی از مرز ۲۰۰ نفر عبور کرده است. این آمار برای روز جمعه ۲۴۳ و روز پنجشنبه ۲۲۴ نفر اعلام شده بود. تعداد کل افرادی که نتیجه آزمایش ابتلای آنها به این ویروس در توکیو مثبت بوده، اکنون به ۷۷۲۱ نفر رسیده است.

این درحالی است که دولت شینزو آبه به دنبال آن است تا پس از ارزیابی کارشناسی و اخذ تأییدیه، محدودیت‌های برای برگزاری رویدادها در روزهای آتی را کاهش دهد. روز دوشنبه گذشته جلسه‌ای دراین‌باره تشکیل شد و کارشناسان اعلام کردند تعداد زیادی از مبتلایان را جوانان تشکیل داده و از سوی دیگر تعداد افراد مبتلا با علایم حاد کاهش یافته است.

کد خبر 530326

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha