واشر سرسیلندر قطعه ایست در موتور خودرو که ما بین سیلندر و سرسیلندر قرار می‌گیرد.

چه زمانی واشر سرسيلندر

به گزارش همشهری آنلاین، واشر سرسیلندر که از جنس پنبه نسوز بهمراه فولاد و مس ساخته شده است وظیفه ایجاد یک آبندی کامل بین سیستم‌های مختلف روغن رسانی، آب و احتراق موتور را دارد.

اما چه زمانی واشر سرسیلندر می‌سوزد؟

۱- کم بودن آب رادیاتور
۲- گرفتگی مجراهای گذر آب در موتور
۳- خنک نشدن آب رادیاتور در اثر رسوب یا نقص فنی در پروانه
۴- خرابی ترموستات (بیشترین عامل جوش آمدن و در نتیجه سوختن واشر سرسیلندر) به اینصورت که بسته میماند و جلو گردش آب را می‌گیرد و مانع از انتقال به رادیاتور می‌شود (در این حالت آمپر آب خیلی زود به  خانه آخر می‌رسد).
۵- عدم گردش آب در سیستم خنک کننده موتور بدلیل نقص فنی واتر پمپ
۶- پیچ خوردگی شیلنگ‌های ورودی و خروجی آب رادیاتور
۷- رانندگی مداوم و طولانی در ترافیک یا فشار زائد بر موتور در فصل گرما

کد خبر 530293

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha