معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی این استان جز بیجار و کامیاران مجاز به عمل جراحی و درمان‌های غیراورژانسی (الکتیو) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی مربوط به کووید-۱۹ هستند.

جراحي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: عمل جراحی و درمان‌های غیراورژانسی (الکتیو) در شرایط کرونا کاهش یافته بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این پس در بیمارستان‌های استان و  مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان به‌جز بیمارستان کامیاران و بیجار قابل انجام است.

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد و نحوه رعایت استانداردهای حفاظتی و کنترل عفونت در مطب‌های پزشکی و مراکز درمانی به صورت مستمر، سختگیرانه و روزانه انجام خواهد شد، افزود: مردم بدون نگرانی از بابت انتقال و واگیری ویروس کرونا در این مراکز به شرط رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک می‌توانند در این مراکز حضور یابند.  

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان این مطلب که در پی شروع کرونا برای پیشگیری و کنترل این بیماری ارائه خدمات درمانی طبق دستورالعمل وزارت بهداشت با محدودیت‌هایی همراه شد، خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون تمامی عمل‌های غیراورژانسی به ویژه در حوزه زیبایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان متوقف شده بود.

جدیدالاسلامی ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده با معاون درمان وزارت بهداشت، ابلاغیه اعمال جراحی الکتیو به بیمارستان‌های آموزشی استان ارسال شده است.

وی تصریح کرد: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کووید ۱۹، بر انجام این اعمال جراحی نظارت لازم انجام می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بیمارستان کوثر سنندج تا چند روز آینده از بیماران مبتلا به کرونا خالی و بیماران در بیمارستان توحید این شهر مستقر خواهند شد، ادامه داد: بیمارستان کوثر آماده پذیرش دیگر بیماران و اعمال جراحی الکتیو است.

 جراحی الکتیو (Elective surgery) به آن دسته از عمل‌های جراحی می‌گویند که انجام آن را می‌توان از قبل برنامه‌ریزی کرد، بر عکس عمل‌های جراحی اورژانس(Emergency surgery ) که باید فورا انجام شود.

کد خبر 530200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha