معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان از افزایش شمار درخواست کنندگان زیر ۱۸ سال برای وام ازدواج به ویژه در میان دختران خبر داد و اعلام کرد: دوسوم دریافت کنندگان این وام در سال‌های اخیر دختران زیر ۱۸ سال بوده‌اند.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی تندگویان امروز در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم به روزرسانی وام‌ ازدواج در سال ۹۶ بود. به گونه ای که مبلغ وام ازدواج در این سال به ۱۰ میلیون تومان و در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: مبلغ وام ازدواج در سال جاری برای هر نفر به ۵۰ میلیون تومان  و هر زوج ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. سود این تسهیلات ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۷ سال است.

به گفته تندگویان، شمار قابل توجهی از درخواست کنندگان وام ازدواج نیز زنان ۴۵ تا ۵۰ ساله هستند که در سن فرزندآوری قرار ندارند و در نتیجه، ازدواج آنان در نرخ رشد جمعیت اثرگذار نخواهد بود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: با افزایش مبلغ وام، متاسفانه خرید و فروش وام‌های ازدواج، طلاق‌ها و ازدواج‌های صوری نیز افزایش یافته و این امر ۳۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۸ و ۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سال ۹۹ را می‌تواند تضییع کند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به همین دلیل خواستار تدوین یک دستورالعمل مشخص به منظور بازپرداخت وام ازدواج مثل وام مسکن شد.

کد خبر 529929

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا نوروزی IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    12 0
    اقا مگه قرار ازدواج فقط برا فرزند آوری باشه اول از همه ازدواج باید برای ایجاد آرامش و امنیت زوجها و سلامت جامعه و در درجه دوم فرزند اوری.
  • احمد IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    18 0
    بس کنین دیگه شورشو دراوردین چه وضعشه حتما باید بچه بیارن که وام بدین مگه اونا به جهیزیه نیازندارن
  • اسماعیل IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    14 0
    با سلام این موضوع که با افزایش وام ازدواج درصد ازدواج سنین پایین افزایش یافته کاملا اشتباهه چرا که اگه به آمار ازدواج های ثبت شده در این سن نگاه کنیم میبینیم که به نسبت دهه قبل کمتر هم شده منتها الان تعداد افرادی که در این سن وام ازدواج را دریافت کردن بیشتر شده
  • احمد IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    12 1
    پنجاه تومن میدی که یه یخچال فریزر نمیشه باهاش خرید
  • احمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    10 0
    حق هر جوانیه یکبار این وام رو بگیره . بعدش وام پنجاه تومنی دو تا وسیله نمیکنه بایدم تمام و کمال قسط رو بدیم
  • Mahsin IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    8 0
    با صدتومن هیچیکاری نمیشه کرد دیگه وقتی یه یخچال شده سی تومن
  • نرگس IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    7 0
    یعنی چی ما که ۳۹سالمونه ازدواج نکردیم تا حالا توجیه اقتصادی نداره که دولت وام ازدواج بهمون بده چون نمیتونیم ده تا بچه بیاریم
  • علی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    10 0
    واقعا مسخرست اینا گیر دادن به این یه کمک کوچیک به جوانان . همین پول دوقلم جنس برای جهاز دختراه نیست
  • وطن پرست DE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    5 0
    با وضع نبودن كار و اشتفال ،انهم براي بيش از نصف مردم ما، چرا اصرار به ازدواج جوانها داريم ؟ بعد از ازدواج بايد از كجا تامين معاش كنند
  • مهسا IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    5 0
    وقتی دخترخانمی تا سن ۵۰ سالگی مجرد هست باید به دولت دستخوش گفت چرا شرایط ازدواج دختران رو فراهم نکردید؟ مگر دختران بالای ۴۰ سال حق زندگی ندارند؟ مگر ایرانی نیستند؟ نه در امار ازدواج حسابشون کردید نه در امار کار ونه در هیچ کحا