ده‌ها نفر از تفنگداران آمریکایی در دو پایگاه نظامی در جزیره اُکیناوا در جنوب ژاپن به کرونا مبتلا شده‌اند و مقام‌های ارشد ارتش آمریکا نگرانند آمار بیماران کووید-۱۹ در این پایگاه‌ها بسیار بیشتر باشد.

پايگاه نظامي آمريكا در اكيناوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، مقام‌های رسمی جزیره اکیناوا اعلام کرده‌اند به دستور فرماندهان آمریکایی اجازه ندارند آمار دقیق بیماران کرونا را در پایگاه‌های نظامی آمریکا منتشر کنند و صرفا به عدد ده‌ها نفر بسنده می‌کنند. در حال حاضر ویروس کرونا به پایگاه نیروی هوایی دریایی فوتنما (که بحث درباره جابه‌جا شدن آن بالا گرفته است) و پایگاه هنسن نفوذ و چند نظامی آمریکایی را درگیر کرده است.

رسانه‌های محلی به نقل از منابع ناشناس تعداد مبتلایان را در پایگاه‌های نظامی آمریکا در اکیناوا بیش از ۶۰ نفر برآورد کرده‌اند. دنی تاماکی، فرماندار اکیناوا در یک نشست خبری از شوکه شدن ساکنان این جزیره جنوبی ژاپن از تعداد زیاد بیماران کووید-۱۹ در پایگاه‌های آمریکایی خبر داد و گفت: «ما از مقام‌های آمریکایی خواستیم تعداد دقیق بیماران را اعلام کنند تا اقدام‌های پیشگیرانه را انجام دهیم و مردم جزیره را از نگرانی دربیاوریم. برای موفق شدن در مهار کرونا همه چیز باید شفاف باشد.»

بیش از ۵۰ هزار نیرو و تفنگدار در پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزیره اکیناوا حضور دارند و مردم ژاپن همواره از مسائل مربوط به آمریکایی‌ها در این جزیره گلایه داشته‌اند. آلودگی‌های زیست‌محیطی، آلودگی‌های صوتی و موارد مربوط به جرم و جنایت از معضل‌هایی است که ژاپنی‌ها آنها را به حضور نظامیان آمریکایی در منطقه نسبت می‌دهند.

تا پیش از انتشار آمار نظامیان آمریکایی مبتلا به کرونا، در سراسر اکیناوا فقط ۱۵۰ مورد کووید-۱۹ ثبت شده بود. ژاپن تا امروز حدود ۲۱ هزار بیمار و نزدیک به ۱۰۰۰ مرگ ناشی از کرونا داشته و مقام‌های توکیو برای سومین روز پیاپی در روز شنبه هم بیش از ۲۰۰ بیمار کرونامثبت اعلام رسمی کردند.

کد خبر 529908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha