معاون اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مازندران با اشاره به قرمز بودن هفت شهرستان این استان گفت: با تصمیم ستاد مقابله با کرونا تمامی مشاغل پرخطر در شهرستان‌های قرمز استان تعطیل می‌شوند.

تعطیلی اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسینعلی محمدی افزود : بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هم اکنون وضعیت شیوع کرونا در هفت شهرستان آمل، بهشهر، بابل، رامسر، نوشهر، محمودآباد و سوادکوه قرمز است و براساس ابلاغ و تصمیم ستاد مقابله با کرونا مشاغل پرخطر در این شهرستان ها تعطیل شدند.

وی مشاغل پرخطر را شامل شغل هایی که در محیط بسته و منجر به تجمع افراد می‌شود  دانست و ادامه داد : براساس ابلاغیه کشوری مشاغل پر خطر از قبیل تالارهای پذیرایی، قهوه خانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، چایخانه‌ها وقهوه‌خانه‌ها، آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مراکز تفریحی آبی و استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، سینما و تئاتر و مراکز مشابه می‌شود.

معاون پدافند غیر عامل استاندار مازندران با اشاره به اینکه پنح شهر دیگر استان نیز در شرایط نارنجی قرار دارند، گفت: در صورت قرمز شدن وضعیت این شهرستان‌ها، مشاغل پرخطر این مناطق نیز تعطیل خواهند شد.

وی در خصوص فعالیت دیگر مشاغل که با عنوان مشاغل کم خطر شناخته شده‌اند نیز توضیح داد : این مشاغل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده می‌توانند به فعالیت خود ادامه بدهند. همچنین از صنوف می‌خواهیم که در اعمال پروتکل‌های بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند تا وضعیت کرونایی در استان کنترل شود.

کد خبر 529889

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha