رئیس هیات مدیره سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز گفت: تعداد موارد دفن اموات در این سازمان پس از شیوع کرونا به افزایش ۷۰ درصدی رسید.

کرونا دفن بندرعباس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علیرضا عالیپور با اشاره به آمار قربانیان کرونا، گفت: تا قبل از شیوع کرونا، سازمان آرامستان شهرداری اهواز روزانه کار دفن شش نفر را انجام می‌داد، اما در تیرماه ۹۹ این آمار به ۱۰.۲۵ نفر رسید که افزایش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در هفته اول تیرماه امسال روزانه غسل ۱۵.۲ نفر و دفن ۴.۸ نفر از جانباختگان ناشی از کرونا انجام شده است.

عالیپور ادامه داد: همچنین در هفته دوم تیرماه امسال روزانه غسل ۱۴.۲ نفر و دفن ۳.۷ نفر از قربانیان کرونا انجام شده است.

رئیس هیات مدیره سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز افزود: همچنین در نیمه اول اردیبهشت‌ماه امسال به طور متوسط روزانه غسل پنج نفر، در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه ۱۱ نفر، در نیمه اول خردادماه ۱۶ نفر، در نیمه دوم خردادماه ۱۴ نفر و در نیمه اول تیرماه غسل ۱۵ نفر از متوفیان کرونا انجام شده است.

عالیپور گفت: تعداد متوفیان دفن‌شده در باغ فردوس، از اسفندماه ۹۸ تاکنون ۱۸۵ نفر بوده است.

وی در پایان به تفاوت آمار غسل و تدفین جانباختگان کرونا، اشاره کرد و گفت: پیش از شیوع کرونا نیز آمار غسل بیشتر از تعداد تدفین بوده است، زیرا برخی از مردم مایل هستند اموات خود را در مکان دیگری دفن کنند، بنابراین شهرداری اهواز کار غسل و کفن را طبق پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌دهد، اما برخی از اموات در شهرهای دیگر یا در روستاها دفن می‌شوند.

کد خبر 529834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha