یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجری برگزاری مزایده اینترنت پرسرعت بی‌سیم (Wimax) گفت: پروانه‌های Wimax در نیمه دوم امسال صادر و به برند‌گان مزایده ارایه می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر لطف الله صبوحی با بیان این مطلب افزود: مزایده اینترنت پرسرعت بی‌سیم (Wimax) بین‌المللی است و شرکت‌های داخلی و خارجی توانمند با رعایت قوانین موجود می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی اضافه کرد: شرکت‌های خارجی می‌توانند به صورت مشارکتی با شرکت‌های ایرانی در این مزایده حضور پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور ایجاد شرایط رقابتی، این مزایده به صورت استانی برگزار می‌شود و به علت تعیین حق‌الامتیازهای متفاوت برای استان‌های مختلف، شرایط لازم برای بهره‌مندی استان های محروم از این فنآوری فراهم شده است.

صبوحی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی، امکان حضور در این مزایده را ندارند گفت: شرایط شرکت‌های حاضر در مزایده در کمیته فنی بررسی خواهد شد و شرکت‌هایی که حداقل امتیازهای لازم را کسب کنند به مرحله بازگشایی پاکت‌ها راه پیدا خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: پروانه اینترنت پرسرعت بی‌سیم (Wimax) شش ساله صادر خواهد شد که یک سال از آن به منظور اجرای فعالیت‌های شبکه سازی و 5 سال نیز برای ارایه خدمات در نظر گرفته شده است و می‌تواند برای یک دوره 5 ساله نیز تمدید شود.

مجری برگزاری مزایده اینترنت پرسرعت بی‌سیم (Wimax) گفت: به منظور ارایه خدمات مناسب، دو باند 21 مگاهرتز برای هر یک از برندگان مزایده اختصاص می‌یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش گفته بود: فراخوان مزایده اینترنت پرسرعت بی‌سیم (Wimax) به‌زودی برگزار می‌شود.

کد خبر 52979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز