یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر جدید ایتالیا برای غلبه بر بحران زباله در ناپل و حومه آن با مقاومت شدید مردم این منطقه مواجه شد.

روزنامه تاگس اشپیگل از ناپل گزارش داد، حدود هزار تظاهرکننده تلاش داشتند یکی از ورودهای شمال غرب ناپل را که قرار است محل تخلیه زباله باشد، مسدود کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی درگیری‌های خشونت‌آمیزی بر اثر این اقدام درگرفت که موجب وارد آمدن جراحت به سه تن از تظاهرکنندگان و شش تن از افراد پلیس شد.

تظاهرکنندگانی که در منطقه چیایانو جمع شده بودندن به سوی پلیس سنگ پرتاب می‌کردند و در مقابل، پلیس نیز به سمت آنها گاز اشک‌آور شلیک کرد.

بنا به اعلام خبرگزاری ایتالیایی آنسا، پلیس هفت تن از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد. گزارشگر تلویزیون ایتالیا (RAI) هم گفت پلیس او را مضروب ساخته و دوربینش را ضبط کرده است.

روبرتو مارونی، وزیر کشور ایتالیا گفت: انتظار این اعتراض‌ها را داشتیم، اما به نفع همه است که بحران زباله پایان گیرد.

کابینه ایتالیا روز چهارشنبه گذشته در ناپل تشکیل جلسه داده و یک سلسله تدابیر را مدنظر قرار داد تا بر بحران چندماهه زباله غلبه کند.

چیایانو یکی از 10 منطقه‌ای است که باید در آینده زباله در آنجا دفن شود. فهرست کامل مناطق دفن زباله قرار است به زودی منتشر شود. در منطقه چیایانو زمانی که هنوز رومانو پرودی حاکمیت را در دست داشت نیز تظاهراتی به این دلیل برگزار شد که این منطقه به عنوان محل دفن زباله تعیین شده است.

برلوسکنی گفته است محل‌ها دفن زباله در آینده همانند «مناطق نظامی» در نظر گرفته می‌شوند و تدابیر خاص امنیتی برای آنها اتخاذ خواهد شد. بخشی از زباله‌های ناپل و حومه آن در حال حاضر برای دفن به دیگر کشورها از جمله آلمان ارسال می‌شوند. هفته‌هاست حجم انبوهی از زباله در خیابان‌هایی که دمای هوای آنها رو به افزایش است، تلنبار شده و خطراتی را متوجه سلامت ساکنان این منطقه کرده است.

کد خبر 52955

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز