استاندار قزوین گفت: سامانه ۱۹۰ آماده دریافت تخلف‌های مربوط به کرونا از سوی مردم است تا تیم‌های عملیاتی سریعاً به محل اعزام شوند و برخوردهای لازم را انجام دهند.

نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا استان قزوین

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت الله جمالی پور پنجشنبه ۱۹ تیر در سی‌امین نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا استان قزوین افزود: وقتی گفته می‌شود کسی بدون ماسک وارد یک مکان نشود، اجرای آن باید جدی گرفته شود و این موضوع شوخی‌بردار نیست.

وی اضافه کرد: مردم می‌توانند در سطح شهر و ادارات دولتی با مشاهده هرگونه رعایت نکردن موارد بهداشتی و تخلفات کرونایی مراتب را به سامانه ۱۹۰ اعلام کنند تا تیم‌های بازرسی سریعاً به محل اعزام شوند.

جمالی پور تأکید کرد: دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی باید تنبیه شوند، مغازه‌ای که رعایت نمی‌کند باید از سوی اتحادیه تعطیل شود، بر همین اساس رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین مسئول پیگیری حوزه صنایع و اصناف است و مدیران هر اداره‌ای نیز باید زیرمجموعه خودش را نظارت کند.

استاندار قزوین بیان کرد: تعطیلی باید آخرین ابزار مقابله با کرونا باشد و در مرحله اول به سمت پیشگیری از کرونا گام برداریم، دولت به دنبال آسیب زدن به معیشت مردم نیست، اما وقتی یک آرایشگاه زنانه هیچ اهتمامی به مسائل بهداشتی ندارد و ۱۰ زن را درون فضای کوچک آرایشگاه قرار می‌دهد، باید مورد برخورد جدی قرار گیرد.

وی بیان داشت: متأسفانه زحمات و امیدهای گذشته برای مهار کرونا در خردادماه جاری به هم ریخت و گزارش‌های کنونی نشان می‌دهد که در استان قزوین به شرایط نامناسبی بازگشته‌ایم، بنابراین اگر تدبیر نکنیم این شرایط خطرناک‌تر خواهد شد و مصیبت‌های اقتصادی و تعطیلی و رکودهای متعددی همانند اسفندماه سال گذشته تکرار می‌شود.

جمالی پور تصریح کرد: دولت امروز در اوج گرفتاری مالی است و نوسان ارز و غیره فشار فراوانی در جامعه ایجاد می‌کند، پس این مسئله نیاز دارد که امروز جدی‌تر در مسئله کرونا وارد شویم.

استاندار قزوین یادآور شد: هنوز هم دلیلش معلوم نیست که مردم چرا در مقابل توصیه‌های بهداشتی مقاومت می‌کنند و دراین‌باره باید پژوهش‌های اجتماعی صورت بگیرد که چرا مردم گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست.

کد خبر 529381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha