تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۲ میلیون و ۱۱۹ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۵۵۰ هزار نفر ثبت شد.

آمار کرونا 18 تیر 99

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین آمار مرتبط با کووید۱۹ را در ایران که طی ۲۴ ساعت گذشته به دست آمده است، اعلام کرد. سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۱۷ تا ۱۸ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۹۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۶۲۵ مورد بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۸ هزار و ۳۷۹ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۸۴ نفر رسید. لاری افزود: تاکنون ۲۰۹ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی همچنین ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۸۷۲ هزار و ۳۹۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، ۳۳۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران ضمن تاکید بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و به‌ویژه استفاده از ماسک هنگام خروج از منزل، گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین گفت: استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند. لاری تاکید کرد: مردم جداً از سفرهای غیرضروری، به‌ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران، خودداری کنند.

  • مبتلایان در عمان به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیدند

منابع خبری از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در عربستان و عمان خبر دادند. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری عمان، وزارت بهداشت عمان از ثبت ۱۲۱۰ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد تا آمار کل مبتلایان به ۵۰ هزار و ۲۰۷ نفر افزایش یابد. این وزارتخانه همچنین از جان‌باختن ۹ مبتلای دیگر و افزایش آمار جان‌باختگان به ۲۳۳ نفر خبر داد.

  • آمار مبتلایان در عربستان به بیش از ۲۲۰ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت عربستان هم از ثبت ۳۰۳۶ مورد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد. با ثبت موارد جدید ابتلا، آمار کل مبتلایان به کرونا در این کشور به ۲۲۰ هزار و ۱۴۴ نفر افزایش یافت. همچنین با جان‌باختن ۴۲ مبتلای دیگر، آمار کل جان‌باختگان به ۲۰۵۹ نفر رسید.

منبع: ایرنا

کد خبر 529265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha