معاون حمل‌ونقل اداره‌ کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کرمان گفت: بارنامه کاغذی از ۲۰ تیر ۹۹ حذف و بارنامه الکترونیکی بر اساس ضوابط ابلاغی این سازمان صادر می‌شود.

باربری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صیفوری با اشاره به الزامات قانونی مندرج در قوانین و مقررات مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیرامون حذف فیزیکی بارنامه و الکترونیکی کردن اسناد حمل‌ونقل کالا به‌وسیله ناوگان حمل‌ونقل باربری جاده‌ای افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل سراسری و بزرگ‌مقیاس هوشمند باید پس از اتمام بارنامه‌های کاغذی مصرف نشده خود، نسبت به صدور الکترونیکی بارنامه‌های مربوطه بر اساس ضوابط ابلاغیه این سازمان اقدام کنند و تصویری از داده‌های بارنامه‌های یاد شده را به نحو مقتضی در اختیار راننده وسیله نقلیه حامل کالا قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به الزامات تخصیص سوخت بر اساس پیمایش و آماده شدن بسترهای لازم برای صدور الکترونیکی بارنامه بابت وانت‌بارها نیز از اول مرداد ۹۹ رانندگان وانت‌بارها  هم مطابق دستورالعمل ابلاغی سازمان متبوع، نسبت به اخذ بارنامه الکترونیکی اقدام می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان بیان کرد: سالانه حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار برگ بارنامه توسط ۱۹۰ شرکت و موسسه حمل‌ونقل کالای حوزه شمال استان صادر می‌شود که با الکترونیکی شدن بارنامه علاوه بر صرفه‌جویی ریالی، گردش کار دریافت و حمل‌ونقل کالا با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وی افزود: صدور اسناد حمل الکترونیکی کالا و حذف فیزیکی بارنامه، آغازی بر تحول فرآیندهای مدیریت حمل‌ونقل کالاست که برای دستیابی به حمل‌ونقل دیجیتال انجام می‌شود مضاف بر این‌که موفقیت این طرح، همراهی تمامی دست‌اندرکاران بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ازجمله رانندگان، شرکت‌های حمل‌ونقل و تشکل‌های صنفی ذی‌ربط را می‌طلبد.

کد خبر 529078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha