یک رسانه آمریکایی به دنبال همسفر شدن فرماندار داکوتای جنوبی با رئیس‌جمهور آمریکا در هواپیما به گمانه‌زنی درباره احتمال ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا پرداخت.

ترامپ در نشست خبری کاخ سفید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «کریستی نوئم» فرماندار داکوتای جنوبی با دونالد ترامپ در هواپیمای مخصوص رئیس جمهور همسفر شد در حالی که نوئم پیشتر با کسی که ابتلایش به کرونا رسما اعلام شد، دیدار کرده بود.

جنجال‌ها درباره سفر اخیر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به ایالت داکوتای جنوبی ادامه دارد و حالا رسانه‌ها دارند درباره احتمال ابتلای ترامپ به کرونا گمانه‌زنی می‌کنند.

دونالد ترامپ در داکوتای جنوبی به منظور بازدید از «یادبود ملی کوه راش‌مُر» و سخنرانی انتخاباتی در جمع حامیانش به داکوتای جنوبی رفت.

حضور ترامپ در داکوتای جنوبی حواشی زیادی ایجاد کرد که یکی از آنها اعلام ابتلای «کیمبرلی گایلفویل» عضو کمیته جمع‌آوری حمایت مالی کارزار و از نزدیکان پسر ارشد ترامپ به کرونا بود.

آسوشیتدپرس در گزارشی تازه خبر داد، خانم «کریستی نوئم» فرماندار داکوتای جنوبی روز جمعه هفته گذشته، یک روز بعد از دیدار و مراوده نزدیکش با کیمبرلی گایفویل،  به همراه دونالد ترامپ در هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا حاضر شد و آنها با هم به واشنگتن دی سی پایتخت این کشور پرواز کردند.

بنا بر گزارش این رسانه معتبر آمریکایی، گایفویل و دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ برای شرکت در یک کارزار جمع آوری کمک‌های مالی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ایالت داکوتای جنوبی رفته بودند و آنها روز پنجشنبه با فرماندار هم دیدار کردند.

طبق این گزارش، گایلفویل و نوئم در مراوده‌ای که داشتند، بسیار به هم نزدیک بودند و حتی یک بار همدیگر را بغل کرده بودند.

«کریستی نوئم» فرماندار داکوتای جنوبی «کیمبرلی گایفویل» و دونالد ترامپ جونیور

فرمانداری داکوتای جنوبی بعد از جنجال درباره ابتلای گایلفویل به کرونا در پاسخ به درخواست رسانه‌های آمریکایی از قبیل «هیل» اعلام کرد که پاسخ آزمایش کرونای خانم نوئم فرماندار این ایالت منفی بوده و او به این ویروس مبتلا نیست.

جنجال‌ها درباره احتمال ابتلای ترامپ به ویروس کرونا واکشن سخنگوی کاخ سفید را هم به دنبال داشت و او این موضوع را رد کرد.

«کایلی مک انانی» گفت: «به طور مستمر از رئیس‌جمهور (آمریکا) آزمایش (ابتلا به کرونا) گرفته می‌شود و نتیجه آزمایش او منفی بوده است همچنین از دور و بری‌های او هم آزمایش گرفته می‌شود».

از سخنگوی کاخ سفید سوال شد که چرا به فرماندار داکوتای جنوبی اجازه داده شد به رغم مراوداتش با گایلفویل، وارد هواپیمای رئیس‌جمهور شده و با او به واشنگتن سفر کند؟

مک انانی با تاکید بر اینکه این سوال را باید از سرویس مخفی آمریکا بپرسید، افزود: «آنها (اعضای سرویس مخفی آمریکا) سلامتی رئیس‌جمهور را خیلی جدی می‌گیرند و هیچ وقت او را در وضعیت بدی قرار نخواهند داد».

گمانه‌زنی درباره احتمال ابتلای ترامپ در حالی انجام شده که طبق آخرین گزارش دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳۸ نفر جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به ۱۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر برسد.

همچنین طی همین مدت، ۴۷ هزار و ۱۳۱ مورد جدید به مبتلایان افزوده شد و شمار کلی مبتلایان به این ویروس در آمریکا به دو میلیون و ۹۳۵ هزار و ۷۱۶ نفر رسیده است.

کد خبر 528830

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha