سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
۰ نفر

مدیر کل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: تعداد مراجعان برای اهدای خون در این استان کاهش یافته است و اکنون نیاز فوری به گروه خونی O منفی و سایر گروه‌های خونی وجود دارد.

انتقال خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر مجید عبدالهی افزود: با اوج‌گیری دوباره کرونا، نیاز به منابع خونی در این استان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی به ویژه شهر مقدس مشهد به علت زیارتی بودن و حضور زائران و همچنین تعداد زیاد تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق و بیماران هموفیلی و تالاسمی، جزو استان‌های رده اول کشور از نظر مصرف فرآورده‌های خونی است.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان رضوی گفت: از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) درخواست می‌شود با حضور در پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند زیرا اکنون ذخایر خونی به‌شدت رو به کاهش است.

وی افزود: با ادامه این روند در روزهای آینده، پاسخ‌گویی به بیماران نیازمند در مراکز درمانی با چالش جدی مواجه خواهد شد.

پایگاه‌های اهدای خون مشهد مقدس شامل پایگاه امام رضا(ع) در میدان شریعتی (تقی‌آباد) ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید در نبش خیابان شیرازی سه، پایگاه شهید کریمی در بولوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم‌آباد، پایگاه شهید سلیمانی (میلاد) در بولوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴ و پایگاه مهر در نبش بولوار ابوطالب ۳۳ است.

ساعت پذیرش پایگاه‌ها نیز از ساعت هفت و ۴۵ دقیقه تا ۱۳ است و پایگاه امام رضا (ع) در نوبت بعدازظهر نیز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۸ و ۴۵ دقیقه آماده خدمت‌رسانی به مردم مشهد است.

کد خبر 528828

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha