آیین‌نامه پرداخت تسهیلات به فعالیت‌ها و واحدهای کسب و کار بیمه‌نشده بیشتر آسیب‌دیده از ویروس کرونا تدوین و اعلام شد.

اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،‌اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در تشریح این دستورالعمل گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای کسب و کار در قالب کارفرمایی و خویش فرمایی فاقد پرونده بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی در رسته‌های مصوب، بر اساس اولویت بندی اعلامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط صورت می‌گیرد.

او افزود: مبلغ این تسهیلات برای اشخاص حقیقی خویش فرما یا خود اشتغال ۶۰ میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود ندارد صرفا به کارفرما مبلغ ۶۰ میلیون ریال، برای واحدهای کسب و کار که امکان اثبات رابطه کارفرما- کارکن وجود دارد به ازای هر شاغل ۸۰ میلیون ریال است.

اشرفی با اشاره به اینکه نرخ سود این تسهیلات ۱۲ درصد و حداکثر زمان پرداخت تا پایان تیرماه ۹۹ است، اظهار کرد: مدت بازپرداخت تسهیلات با احتساب دوره تنفس ۲۴ ماه و از ابتدای آبان ماه ۹۹ است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: مراحل ثبت نام مطابق تسهیلات کارفرمایی و خویش فرمایی در سامانه کارا فراهم است و فرایند کاری مرتبط با این تصویب نامه به صورت الکترونیکی در آن پیاده سازی شده است.

پرداخت تسهیلات به شاغلین و بنگاه‌های فاقد بیمه

او تصریح کرد: در صورتی که تسهیلات گیرنده نسبت به بازپرداخت تسهیلات در موعد مقرر اقدام نکند و یا با تشخیص وزارت و یا دستگاه اجرایی مرتبط، منابع دریافتی را در غیر مصادیق تعیین شده هزینه کند، به مدت دو سال از دریافت هر گونه خدمات بانکی از قبیل تسهیلات، ضمانت نامه، اعتبارات اسنادی و... محروم شده و موظف به بازپرداخت منابع با نرخ ۲۴ درصد شامل ۱۸ درصد نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و ۶ درصد جریمه است، است.

زمان ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات فعالیت‌ها و واحدهای کسب و کار بیمه نشده بیشتر آسیب دیده از ویروس کرونا؛ پس از بازگشایی سامانه مربوطه و پس از ابلاغ رسمی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد خبر 528736

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha