رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با توجه به تراکم جمعیت در زاهدان و ترددهای زیاد در حال حاضر زاهدان به عنوان نقطه قرمز و کانون اصلی بحران کرونا در استان سیستان و بلوچستان است.

کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سید محمد هاشمی شهری بیان کرد: شهرهای زابل، ایرانشهر و چابهار نیز در وضعیت قرمز و سایر شهرها نیز در وضعیت هشدار قرار دارد. در ابتدای بحران و تا قبل از سال نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت مطلوبی داشتیم ولی متاسفانه در تعطیلات عید با ورود بیش از ۱۲۰ هزار نفر مسافر به شهرهای شمالی و جنوبی استان و از طرفی در تعطیلات عید فطر و ترددهای بین شهری هم استانی‌ها روند بیماری صعودی شد.

وی ادامه داد: موارد مثبت آزمایشگاهی کرونا در استان سیستان و بلوچستان به ۸ هزارو ۱۵۸ نفر رسیده است و در حال حاضر ۳۱۱ بیمار مشکوک و مثبت کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و علاوه بر آن ۳۱۱ مورد مثبت کرونا تا این لحظه جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمامی تخت‌های بخش های بحران و مراقبت های ویژه کرونا در بیمارستان‌های استان درحال تکمیل شدن است و یکی از مهمترین از راه‌های برون رفت بحران عزم جدی مردم در رعایت اصول بهداشتی است.

کد خبر 528734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha