سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۰ نفر

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از سوختن چند اصله درخت ارس در آتش‌سوزی رخ‌داده در منطقه کوه‌بهار جاجرم خبر داد.

آتش‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سرهنگ موسی‌الرضا حیاتی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در منطقه کوه بهار در شهرستان جاجرم گفت: آتش سوزی از عصر روز گذشته آغاز شد و تا ساعت چهار صبح ادامه داشت اما اکنون آتش به طور کامل اطفاء شده است.

وی با بیان اینکه در این منطقه رویشگاه درخت‌های باارزش ارس نیز وجود دارد، افزود: طی آتش‌سوزی رخ داده شده تعدادی از درخت‌های ارس در آتش سوختند اما تلاش یگان حفاظت و مردم بومی منطقه سبب شد تا آتش به بخش‌هایی که جنگل‌های ارس وجود داشت، نرسد.

حیاتی تصریح کرد: از آنجاییکه آتش سوزی در شب اتفاق افتاد هنوز تعداد درخت‌های دچار حریق شده اعلام نشده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آن منطقه ای که دچار آتش سوزی شده بود رویشگاه گیاه گون نیز بوده است.

به گفته این مقام مسئول غفلت چوپان‌ها که سبب شده بود تا منطقه دچار آتش‌سوزی شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد آتش سوزی‌های اتفاق افتاده طی سال جاری در این استان نسبت به مدت مشابه افزایش داشته است و به طور میانگین حداقل هر سه روز یک فقره آتش سوزی در استان رخ می‌دهد.

‌گفتنی است درختان ارس یکی از گونه‌های گیاهی خاص خراسان شمالی است که رویشگاه این درختان در منطقه ایران تورانی این استان است.

مقاومت یکی از خصوصیات مهم درختان ارس است و علاوه بر آن درخت‌های ارس به اشعه فرابنفش خورشید مقاوم هستند، بنابراین می‌توانند در ارتفاعات و همچنین سرما را به خوبی تحمل کنند.

درختان ارس از جمله درخت‌هایی هستند که در این استان از قدمت بالایی نیز برخوردار هستند.

کد خبر 528728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha