شیوع بیماری کرونا در آذربایجان غربی هر روز وضعیتی بدتر نسبت به روز پیش می‌یابد و روزانه علاوه بر ابتلای ده‌ها نفر، تعداد قابل توجه از هموطنان جان خود را از دست می‌دهند.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آذربایجان‌غربی که طی ۲ ماه نخست شیوع کرونا، در ردیف استان‌های با وضعیت مناسب قرار داشت و به‌خوبی شاهد مدیریت بیماری از سوی مسئولان و مردم بودیم، اما از اواسط خرداد این بیماری در استان اوج گرفت و در جمع استان‌های با بیشترین میزان ابتلا و حتی مرگ و میر قرار گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و آیت‌الله طالقانی ارومیه پر شده که نشان‌دهنده وضعیت بسیار نامناسب در این استان در شیوع بیماری کروناست.

جواد آقازاده افزود: با پر شدن این ظرفیت، بیمارستان سوم ارومیه برای مداوای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: روند ابتلا و فوت بیماران در آذربایجان‌غربی و ارومیه رو به افزایش بوده و حجم قابل توجهی از افراد در آی‌سی‌یو بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب نیز گفت: بدون همکاری مردم، کرونا در این شهرستان ریشه‌کن نمی‌شود و یا سیر نزولی نمی‌یابد.

سهراب حیدری افزود: فقط ۱۰ درصد اقدامات پیشگیرانه با دخالت دستگاه‌های دولتی قابل اجراست و مابقی به نوع رفتار مردم و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی برمی‌گردد.

وی با اشاره به تشکیل پلیس کرونا در میاندوآب اضافه کرد: نظارت بر اجرای درست دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونای کشور، استان و شهرستان و همچنین جلوگیری و برخورد با هرگونه تجمع و برگزاری مراسم‌ جشن یا ترحیم از اهداف تشکیل این پلیس است.

وی بیان کرد: طبق دستورالعمل مربوط به کمیته پلیس کرونا، مسئولان بهداشتی به‌عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده تخلف در صنوف مختلف و برپایی هر گونه اجتماع از قبیل مراسم جشن، ترحیم و یا گردهمایی‌هایی که فاصله اجتماعی در آنها رعایت نشود، برخورد می‌کند.

کد خبر 528706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha