رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از مجموع ۸۰۰ تخت اختصاص‌یافته به بیماران کرونا، ۲۷۰ تخت معادل ۳۳ درصد در نیمه دوم خرداد ۹۹ تکمیل شد که این میزان تا شنبه ۱۴ تیر ۹۹  به ۶۰۰ تخت معادل ۷۲ درصد رسید.

كرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر پرویز قزلباش در جلسه اضطراری ستاد کرونا در زنجان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: طی نیمه نخست تیر، افزایش قابل توجه بیماران کرونا بستری‌شده در بیمارستان‌های این استان به وقوع پیوسته است.

وی اضافه کرد: شمار مراجعان سرپایی کرونا به مراکز ۱۶ساعته استان نیز افزایش چشمگیری یافته به طوری که  این رقم به ۱۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

قزلباش ادامه داد: به طور طبیعی با افزایش روند این بیماری زنگ خطر برای استان به صدا درآمده است و این مهم طی  یک هفته گذشته بسیار ملموس بوده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان، طی یک ماه گذشته به طور متوسط شمار بستری‌های کرونا حدود ۲۷۰ نفر بود.

وی اظهار کرد: هر چه دامنه بیماری و بستری کرونا روند افزایشی داشته باشد از خدمت‌رسانی به دیگر گروه‌های هدف کاسته می‌شود که این موضوع، مشکلاتی را به دنبال دارد.

قزلباش، عمده مشکل اصلی این واحد دانشگاهی را کمبود نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر علوم پزشکی استان برای خدمات‌رسانی بهتر به بیماران کرونا با کمبود نیروی پرستار و نیروی خدماتی روبرو شده است.

اعمال محدودیت‌های جدید

استاندار زنجان نیز در این جلسه گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی بیشتر مردم استان، محدودیت‌های کرونایی از یکشنبه ۱۵ تیر در چهار شهر زنجان، ابهر، خرمدره و ماهنشان به مدت یک هفته اعمال شد.

فتح‌الله حقیقی افزود: در صورت تداوم این وضعیت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، مدت محدودیت‌ها تمدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر این اساس تمامی دانشگاه‌ها، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها، آموزشگاهها، کتابخانه‌های عمومی  و تمامی مکان‌های پرتجمع تعطیل شدند.

حقیقی ادامه داد: استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر، موزه، باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های زیبایی، مساجد و مصلی‌ها نیز نباید هیچ فعالیتی داشته باشند.

کد خبر 528371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha