رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی طی چند روز اخیر با نوسان‌های خفیف همراه بوده و به طور تقریبی روند ثابت داشته است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا رحیمی، یکشنبه ۱۱۵ تیرماه افزود: تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین تعداد فوتی‌های ناشی از این بیماری در مناطق زیرپوشش این دانشگاه طی ۲۰ روز گذشته افزایش چشمگیر یافت و در روزهای اخیر ثابت شده و با نوسانات جزئی همراه است.

وی ادامه داد: خرداد ماه امسال و در دورانی که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا کاهش یافته بود، تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه روزانه به ۱۵ تا ۲۰ نفر رسیده بود در حالی که این تعداد هم‌اکنون روزانه ۱۰۰ نفر می‌باشد.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وضعیت مشهد و چند شهرستان دیگر استان خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا همچنان قرمز است و این استان در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارد.

وی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از شرکت در تجمع‌های غیر ضروری و رعایت اصول بهداشتی مهم‌ترین راهکار پیشگیری از کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان، زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

براساس آخرین آمار رسمی، تاکنون ۲۳۷ هزار و ۸۷۸ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۹۸ هزار و ۹۴۹ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

کد خبر 528208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha