رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در نامه‌ای به فرماندهی نیروی انتظامی به برخورد فیزیکی این نیرو با پرستاران معترض در مشهد و بازداشت برخی از آنها اعتراض کرد.

تجمع پرستاران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور خطاب به فرمانده نیروی انتظامی در اعتراض به بازداشت پرستاران مشهدی نوشت:

«احتراما به اطلاع می‌رسانم، بر اساس گزارش‌های دریافتی از مشهد مقدس، بعد از تحمل سال‌ها صبر و سکوت و عدم تحقق وعده‌های دولت محترم درباره حقوق و مطالبات کاملا صنفی و معیشتی پرستاران عزیز، گویا در مقابل دادگستری مشهد مقدس تجمعی از  پرستاران شکل می‌گیرد که بدون آنکه خسارتی وارد شود یا هنجارشکنی‌ای اتفاق بیفتد، در کمال تعجب با دخالت نیروی انتظامی، با تعدادی از پرستاران عزیز برخورد فیزیکی شد.

جناب آقای اشتری، مجاهدت‌های همیشگی و این روزهای پرستاران جان برکف را ملاحظه می‌فرمایید. از هر کسی و در هر مقامی رفتار قانونی مورد انتظار است. باید به این نکته توجه داشت که حجم فشارهای کاری، روحی، روانی و معیشتی بر دوش پرستاران عزیز سنگینی می‌کند اما گوش برخی مسئولان بدهکار مطالبات آنها نیست. انتظار می‌رفت براساس سوابقی که از ناجا در موارد مشابه وجود داشت مقداری همراهی و سعه صدر به خرج داده می‌شد تا تجمع در کمال آرامش برگزار شود.

 جنابعالی نیز بدانید که پرستاران ذاتا هیچ عزم و انگیزه‌ای برای خشونت و هیچ سلاحی جز مهربانی و صبوری ندارند و هیچ صلاحی جز صلاح معیشت روزمره و نان سفره خود آنها را وادار به اینگونه تصمیمات که نهایت آن تجمع است، نمی‌کند. بنابراین از جنابعالی به عنوان بالاترین فرمانده ناجا درخواست مواخذه و برخورد با نیروهایی را داریم که احتمالا با پرستاران برخورد فیزیکی کرده‌اند.

سازمان نظام پرستاری کشور در تاریخ ۲۶ خرداد ۹۹ طی نامه مفصلی به ریاست محترم جمهوری هشدار داده بود و به مسئولان مختلف نیز اعلام کرده بود که کاسه صبر پرستاران در حال لبریز شدن است. تنها موضوعی که مانع تجمعات صنفی و غیرسیاسی پرستاران شده موضوع کرونا، سلامت و حیات مردم و نیاز ملت ایران به انسجام فکری و کار شبانه‌روزی پرستاران است بنابراین درخواست قانونی تجمع در صورت عدم تحقق مطالبات پرستاران را از ایشان کرده بود.

اکنون نیز ضمن تاکید و اصرار مجدد بر تمام بندهای همان مکاتبه، هرگونه تحریکات فردی و جریانی که باعث شکل‌گیری رفتارهای غیرقانونی از هر طرف ماجرا شود را قبول نداشته و از پرستاران عزیز سراسر کشور نیز تقاضا می‌کند به جز حرکت در مسیر پیگیری‌های سازمان نظام پرستاری از مجاری قانونی، از حرکت در سایر مسیرهای بدون مجوز قانونی خودداری کنند. 

این روزها شاهد هستید سازمان نظام پرستاری طی ۸ ماه فعالیت خود در دوره جدید با برقراری ارتباط با بالاترین ارکان نظام تا روسای قوا، وزرای مربوطه، نمایندگان مجلس و... تمام مسیرهای ممکن و پیگیری‌های لازم را طی می‌کند و در صورتی که نیاز به تجمع باشد نیز باز هم از مسیر قانونی اقدام خواهد کرد و خود راسا حضور خواهد یافت.

به برخی افراد که می‌خواهند در مداری خارج از مدارهای قانونی حرکت کنند نیز  تذکر می‌دهیم که بگذارند از انرژی و احساسات پاک و بی‌آلایش «صنفی -معیشتی» پرستاران عزیز در زمان لازم و در مسیر قانونی و صحیح استفاده شود. در انتها، ضمن درخواست مجدد برخورد با خودسری‌ها در مشهد مقدس از فرماندهی محترم ناجا، امید است مسئولان اجرایی کشور نیز سریع‌تر قول‌های بی‌عمل را به پایان رسانند و با عمل به وعده‌های داده‌شده به مشکلات، مطالبات و معوقات پرستاران رسیدگی جدی‌تر و عملی‌تر کنند تا این‌گونه اتفاقات ناگوار تکرار نشود.»

کد خبر 528121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    10 2
    عجیبه.کاربران.تا کنون هیچ واکنشی از خود نشان ندادند؟
  • سعید IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    18 7
    واقعا خجالت آور هست هر اعتراض به حقی رو اینگونه برخورد کرد جرج فولید با مرگش یک ماه تیتر یک رسانه بود بازداشت پرستاران بایکوت خبری رسانه ای
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
    19 6
    یعنی هم با کرونا مبارزه کنی و هم با بد اخلاقی و بد رفتاری بیمار و اطرافیان بیمار و هم حقوق نگیری و هم از کتک بخوری و جلب بشی.وا مصیبتا
  • ماشالله IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    12 2
    در این روز های مرگ و بیماری همه مردم بفکر جان خود بودند ولی این فرشته های سفید پوش جان خود را برای سلامتی ما بخطر انداختند، اینها کارشان مقدس است، فقط ما یادمان رفته که آنها هم همسر و فرزند و پدر و مادر وخانواده دارند نیاز های روزمره و معیشت و....دارند، پس چی شد آن وعده های پاداش و فلان و بهمان سر خرمن! آین بود، آنها فقط مطالبات شان را میخان،، پرستاران خیلی گردن ما حق دارند
  • FR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    15 6
    جناب رئیس با سواد باید این را میفهمید که اول میگن مامور بعد نیروی انتظامی .نیروی انتظامی نه بیکاره نه دنبال دردسر میگرده پس بره به آن کسانی که ماموریت از این مامورها خواستن اعتراض کنه.نیروی انتظامی هم تا مجبور نشه دست به اقدام فیزیکی نمیزنه این را حتی بیسوادها هم میفهمند
    • GB ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
      1 1
      نیروی انتظامی البته بی کار نیست اما اگر برد بار باشد و کارش را به درستی انجام دهد لزومی به استفاده از خشونت ندارد.
  • ۷۷۷۷۷ IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    10 7
    همدلی جوابگو هست یه روزه جواب داده میشه
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    9 1
    واقعا آبروی همه چیز رو برده اید آقایان مسئول. جواب از جان گذشتگی و بی خوابی و ایثار پرستاران این است.کمترین حق پرستاران،دریافت حقوق مناسب است.در برابر حقوقهای چندصد میلیونی .فقط یه مقدار خجالت بکشید آقایان مسئول
  • V IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    10 6
    توجه داشته باشید نیروی انتظامی هم در دوران کرونا و حتی حال حاضر دوشادوش پرستاران زحمتکش بوده در همه خطه ها حتی در بیمارستان ها و حتی بیشتر از پرستاران با مردم با کرونا یا بدون کرونا ارتباط مستقیم لحظه ای دارد...نیروی انتظامی هرگونه برخوردی را فقط طبق قانون انجام میدهد
  • ایرانی IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    1 2
    مکانی برای اعتراضات به حق مردم مشخص کنیدودرصورت حقیقت اعتراض وتجمع،،رسیدگی شودواگراحیانأشخص یااشخاضی خواستندسوءاستفاده کنند! محاکمه شوند... به همین سادگی! والسلام.
  • US ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
    3 1
    آقای رئیسی می توانند در روز قیامت جواب خدا را بدهند؟آیا این فرشتگان پاک و معصوم آسمانی جز ابتدایی ترین درخواست حقوق خود ایا درخواست خیلی زیادی داشتند.شما در ماه چقدر حقوق می گیرید پریتاران معصوم که در شرایط کرونا که جان خودرا سر اینکار گذاشتنه اند چقدر حقوق می گیرند .