معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک سرعت لحظه‌ای وزش باد در زابل به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در این شهر را به هفت هزار متر کاهش داده است.

باد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود دیانتی یکشنبه ۱۵ تیر افزود: امروز نیز وزش بادهای شدید ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود وزش باد شدید همچنان تا پایان هفته در پنج شهرستان شمالی سیستان و بلوچستان و با شدت کمتر در نوار غربی و مرز شرقی استان ادامه داشته باشد.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در شبانه روز گذشته دلگان در غرب این استان با دمای ۴۹.۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شد.

دیانتی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای ۱۲ شهر سیستان و بلوچستان به بیش‌از ۴۰ درجه سلسیوس رسید که دمای هوا در شهرهای بزمان، ایرانشهر و دلگان بیش‌از ۴۵ درجه سلسیوس بوده است. در این میان زاهدان با کمینه دمای ۱۹ و خاش با ۲۴.۴ درجه سلسیوس خنک‌ترین شهرهای سیستان و بلوچستان بودند.

وی یاد آور شد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود از امروز قدری دمای هوا در مناطق مرکزی و غربی سیستان و بلوچستان کاهش یابد به طوریکه بیشینه دمای دلگان به حدود ۴۶ درجه سلسیوس برسد.

کد خبر 528092

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha