مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه گفت: یکی از کشاورزان این شهرستان برای دومین سال متوالی بالاترین رکورد برداشت جو را در ایران در سال جهش تولید از آن خود کرد.

جو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهرام ایرانی‌پور یکشنبه ۱۵ تیر اظهار کرد: حسن بیرنگ، کشاورز بخش مرکزی روستای «طغای»، سال ۹۸ با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلوگرم جو در هر هکتار به عنوان جوکار نمونه استانی انتخاب شد و امسال هم محصول خود را با ۱.۵ تن در هکتار نسبت به سال گذشته افزایش داد و به ۱۲ تن و ۶۰۰ کیلوگرم رساند.

وی میانگین برداشت جو در شهرستان میانه در مزارع آبی را حدود ۵ تن و در دیم ۲.۵ تن در هکتار ذکر کرد و گفت: این کشاورز سال گذشته با بهره‌گیری از تحقیقات علمی و توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی توانست با برداشت ۱۱ تن و ۱۰۰ کیلوگرم محصول جو در هکتار میانگین برداشت شهرستان را در این مزرعه به حدود ۸ تن در هکتار افزایش دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میانه با بیان اینکه این کشاورز در سال جاری حدود ۳۰ هکتار از اراضی خود را به کشت جو اختصاص داده است ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۷۵ تن جو در این مزرعه برداشت و به بازار عرضه شود.

وی گفت: در سال زراعی جاری ۸۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو رفته که پیش‌بینی می‌شود ۲۲ هزار تن جو در شهرستان برداشت شود.

ایرانی‌پور در تشریح علت موفقیت در برداشت این میزان محصول اظهار کرد:  رعایت اصول فنی کاشت، استفاده از توصیه‌های کارشناسان کشاورزی، مصرف بهینه نهاده‌های کشاورزی، استفاده از بذر مرغوب، رعایت اصول صحیح آبیاری، استفاده از کودهای آلی و ریزمغذی و مبارزه به‌موقع با آفات از دلایل موفقیت در برداشت این میزان محصول جو است.

شهرستان میانه با جمعیت ۱۹۰ هزار نفر، ۴ بخش، ۵ شهر، ۱۷ دهستان و بالغ بر ۳۳۰ پارچه روستا دارد و در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی تبریز واقع است.

کد خبر 528079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha