هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه روز شنبه ۱۴ تیرماه مصوبه‌های جدید ستاد کرونا را برای ایجاد محدودیت‌های جدید به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.

فاصله‌گذاری اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بازوند در نشست ستاد استانی مدیریت و مهار بیماری کرونا، در رابطه با این مصوبات اظهارداشت: در ۱۲ شهرستان که وضعیت قرمز قرار دارند رعایت مصوبه‌های ذیل الزامی است و فرمانداران نیز این موضوع را به‌صورت جدی در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: براساس اعلام ستاد ملی ملی کرونا زدن ماسک در کلیه اماکن ارائه خدمات خصوصی و دولتی ضروری است و ارائه خدمات به مراجعین منوط به زدن ماسک است.

استاندار کرمانشاه گفت: سازمان صمت باید بر الزام استفاده از ماسک توسط مغازه‌داران نظارت کند و همه مشتریان هم باید در مراجعه ماسک داشته باشند.

بازوند افزود: برگزاری آیین‌های مذهبی، همایش‌های فرهنگی و سخنرانی‌ها ممنوع است و ۵۰ درصد جلسه‌های ادارات نیز در این هفته باید کاهش یابد و سایر نشست‌ها هم به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: نظارت در ورودی بوستان‌ها توسط شهرداری‌ها در همه شهرستان‌ها انجام شود و از حضور افراد فاقد ماسک جلوگیری کنند.

بازوند با بیان اینکه شهروندان در فضای عمومی باید از ماسک استفاده کنند، افزود: دفاتر پیشخوان الکترونیک (دولت، قضایی و پلیس) با ابلاغ پروتکل دانشگاه علوم پزشکی باید فعالیت کنند و ملزم به رعایت دستورالعمل‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه باشگاه‌های ورزشی در کلیه رشته‌های پربرخورد تا هفته آینده تعطیل خواهند بود، گفت: مدیران کل موظف هستند شرایط دورکاری را برای کارکنان دارای بیماری زمینه‌ای یا علائم کرونا فراهم کنند.

استاندار همچنین با تاکید بر اینکه رستوران‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت داشته باشند، اظهار داشت: سازمان صمت نسبت به تأمین ماسک مورد نیاز مردم استان اهتمام جدی داشته باشد.

بازوند ادامه داد: تمام تالارهای عروسی تا هفته آینده تعطیل است، اتوبوسرانی‌ها و تاکسی‌ها حق ندارند به افراد فاقد ماسک خدمات ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه در آرامستان‌ها همچنان تعطیل است، گفت: برگزاری آزمون‌ها به‌صورت حضوری در کلیه دانشگاه‌ها و مراکز علمی ممنوع است.

استاندار کرمانشاه گفت: کلیه مطب‌های پزشکان و داروخانه‌ها نیز موظف به‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ارائه خدمات به مردم در صورت استفاده از ماسک هستند.

کد خبر 527873

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha