سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی ‌شاپور اهواز گفت: شهرهای قرمز خوزستان از ۹ شهر به ۱۲ شهر افزایش پیدا کرده و وضعیت اهواز پس از چند روز ثبات، از حالت زرد به نارنجی رسیده که به معنی به صدا درآمدن زنگ خطر افزایش موارد ابتلا به کروناست.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان شنبه چهاردهم در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شهرهای استان خوزستان از نظر شیوع کرونا تا ۱۳ تیرماه اظهار کرد: با توجه به آخرین بررسی‌های انجام شده از سوی وزارت بهداشت، در خصوص شیوع بیماری کرونا در استان، شهرهای دزفول، آبادان، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، امیدیه، اندیمشک، ماهشهر، مسجدسلیمان، هندیجان و گتوند در وضعیت قرمز، شهرهای اهواز، بهبهان، حمیدیه و خرمشهر در وضعیت نارنجی و شهرهای آغاجاری، اندیکا، ایذه، باغملک، باوی، دشت آزادگان، رامشیر، شادگان، لالی، هفتکل و هویزه در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: شهرهای قرمز استان خوزستان از ۹ شهر به ۱۲ شهر افزایش پیدا کرده است و لازم است هم‌استانی‌ها ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از هرگونه حضور در مراسمات و تجمعات، بازارچه‌های غیررسمی و... به شدت پرهیز کنند، دست‌های خود را به صورت مرتب با آب و صابون بشویند و در هنگام خروج از منزل حتما از ماسک استفاده کنند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: وضعیت اهواز نیز پس از چندین روز ثبات، از حالت زرد به نارنجی تغییر پیدا کرده که زنگ خطر افزایش موارد را به صدا در آورده است.

وی بیان کرد: از مردم درخواست می‌شود با پیوستن به پویش #من ماسک می‌زنم، یاریگر مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: این وضعیت ممکن است روزانه و با توجه به وضعیت شناسایی بیماران در هر شهرستان تغییر پیدا کند و امیدواریم با همراهی و همکاری مردم شاهد کنترل و ریشه‌کنی هرچه سریع‌تر این بیماری در استان خوزستان باشیم.

کد خبر 527825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha