شمار موارد عفونت با ویروس کرونا بیش از شش ماه پس از شروع شیوع ویروس کرونا از ۱۱ میلیون مورد و شمار تلفات ناشی از آن از نیم میلیون نفر گذشته است.

coronavirus pandemic

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت این شمار موارد عفونت با ویروس کرونا بیش از دو برابر بیشتر از موارد بیماری شدید آنفلوانزا در هر سال در جهان است.

بسیاری از کشورها در حال کاهش محدودیت‌های وضع‌شده برای آهسته کردن انتشار ویروس کرونا هستند، با این وجود تغییرات گسترده‌‌ای که در مشاغل و زندگی اجتماعی به وجود آمده‌اند، احتمالا برای یک سال یا بیشتر تا زمان در دسترس قرار گرفتن واکسن ادامه خواهند یافت.

برخی از کشورها دستخوش اوج‌گیری دوباره شیوع کرونا شده‌اند و مقامات مجبور شده‌اند محدودیت‌ها را دست کم به طور نسبی دوباره برقرار کنند و کارشناسان می‌گویند این الگوی فروکش کردن و سربرآوردن دوباره ممکن است در سال میلادی ۲۰۲۱ هم تداوم یابد.

آمریکا که با افزایش موارد عفونت در اکثر ایالت‌هایش مواجه است، ‌روز پنجشنبه ۱۲ تیر بیش از ۵۵۴۰۰ مورد جدید کووید-۱۹ را در طول ۲۴ ساعت گزارش کرد رکورد روزانه جهانی جدیدی شمرده می‌شود. چندین نفر از فرمانداران ایالت‌های آمریکا طرح‌های برای بازگشایی اقتصادهای‌شان را در مواجهه با افزایش دوباره موارد کرونا به تاخیر انداخته‌اند.

تقریبا یک چهار تلفات شناخته‌شده جهانی کووید-۱۹ تا به حال یعنی حدود ۱۳۰۰۰۰ مورد در آمریکا رخ داده است.

آمریکای لاتین که برزیل با ۱.۵ میلیون مورد عفونت در آن واقع است، تا ۲۳ درصد کل موارد عفونت را به خود اختصاص داده است. هند اکنون به کانون اصلی جدید شیوع بیماری بدل شده است و شمار موارد عفونت در آن به ۶۲۵۰۰۰ مورد رسیده است.

آسیا و خاورمیانه نیز به ترتیب ۱۲ و ۹ درصد موارد بیماری را دارند.

شمار موارد اعلام شده عفونت در برخی از کشورها که ظرفیت انجام آزمایش محدود است تنها درصد کوچکی از شمار کل عفونت‌ها را بازتاب می‌دهد. شمار بهبودیافتگان نیز شامل تقریبا نیمی از افراد دچار عفونت است.

شمار تلفاتی که تا به حال به بیماری کووید-۱۹ مربوط شده است، به بیش از ۵۲۰۰۰۰ مورد رسیده است که تقریبا به همان اندازه شمار مرگ‌های گزارش شده ناشی از آنفلوانزا در هر سال است.

نخستین مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا در ۱۰ ژانویه از شهر ووهان چین گزارش شد و سپس عفونت‌ها و مرگ‌ها در اروپا و بعد آمریکا و در نهایت در روسیه اوج گرفت.

پاندمی یا همه‌گیری جهانی اکنون به مرحله جدید وارد شده است و هند و برزیل اکنون با شیوع‌‌هایی با بیش از ۱۰۰۰۰ مورد عفونت در روز درگیر هستند که فشار شدیدی را بر منابع این کشورها وارد می‌آورد.

 کشورهایی شامل چین، نیوزیلند و استرالیا نیز که عمدتا سرایت محلی ویروس کرونا را مهار کرده بودند، در ماه گذشته شیوع‌های جدیدی را گزارش کردند.

کد خبر 527689

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha