کیم جونگ-اون رهبر کره شمالی «موفقیت درخشان» کشورش در مهار شیوع ویروس کرونا را ستود. کره شمالی تا به حال حتی یک مورد کرونا گزارش نکرده است.

kim jong un

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین کیم جونگ-اون  این سخنان را هنگامی در جلسه کمیته مرکزی «حزب کارگران» حزب حاکم این کشور درباره اثرات ویروس کرونا ایراد می‌کند که مرزهای کره شمالی برای شش ماه بسته است و هزاران نفر در وضعیت ایزوله قرار داده شده‌اند.

رهبر گوشه‌گیر کره شمالی گفت که این موفقیت درخشان به علت رهبری دوراندیشانه کمیته مرکزی حزب و روحیه همکاری داوطلبانه همه مردم بر اساس دستورات کمیته مرکزی یکپارچه حرکت کردند، به دست آمده است.

کره شمالی تا به حال حتی یک مورد از ابتلا به بیماری کووید-۱۹، بیماری مرگباری که برای نخستین بار در کشور همسایه‌اش چین ظهور کرد، گزارش نکرده است، اما مقررات سختی را از جمله بستن مرزها و مدارس و ایزوله کردن هزاران نفر از مردم را به اجرا در آورده است.

تحلیل‌گران می‌گویند که بعید است که کره شمالی از آثار شیوع ویروس کرونا به دور مانده باشد و نظام بهداشتی ضعیف این کشور توان مقابله با شیوع‌های بزرگ را ندارد.

ماه پیش کارشناسان سازمان ملل درباره بدتر شدن کمبودهای مواد غذایی و گرسنگی عمومی در کره شمالی در نتیجه اقدامات برای مهار کردن شیوع کرونا به خصوص بستن مرزها هشدار داده بودند.

کد خبر 527677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha