آتش‌سوزی شامگاه پنجشنبه ۱۲ تیرماه ۹۹ در زمین بایر و علف‌های هرز در حوالی خیابان زرگری و ستارخان شیراز موجب بروز شایعاتی در فضای مجازی شد.

آتش‌‌سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی از این رخداد بعنوان آتش سوزی باغ و یا به آتش کشیده شدن خیابانی در شیراز یاد کردند. رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز روز جمعه در این باره گفت: شامگاه گذشته حوالی ساعت ۲۲ خبری مبنی بر آتش سوزی زمینی بایر و محصور شده در خیابان زرگری به سامانه آتش‌نشانی شیراز اطلاع داده شد.

محمدهادی قانع افزود: این زمین باغ نبوده و مکان محصور شده‌ای است که به دلیل بارندگی‌های یکسال گذشته مملو از علف هرز و تراکم گیاهی است که شامگاه گذشته به دلیلی دچار آتش‌سوزی شد. وی ادامه داد: به دلیل وجود علف‌های هرز با تراکم و ارتفاع زیاد،شعله‌های آتش شامگاه گذشته در این محل بالا گرفته است.

قانع با بیان این‌که دلیل این آتش‌سوزی در دست بررسی است اما به احتمال بسیار زیاد عامل انسانی بصورت غیرعمدی علت بوده اضافه کرد: با تلاش آتش نشانان شیراز این آتش سوزی پس از ساعتی مهار و خاموش شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز توصیه کرد: به دلیل پوشش گیاهی متراکم و خشک شدن این علف‌های هرز به دلیل گرمای کنونی هوا،رهاسازی شیشه پلاستیک،ته سیگار و.... می‌تواند منجر به بروز آتش سوزی کسترده شود و مردم باید در این باره توجه و دقت بیشتری داشته باشند.

کد خبر 527633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha