رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بالاخره نتیجه تلاش‌های طولانی مدت تیم دانشگاه به ثمر نشست و ۲ دستگاه شتابدهنده خطی پیشرفته و ورژن روز دنیا وارد کرمانشاه شد تا یک گام محکم دیگر به راه‌اندازی مدرن‌ترین مرکز جامع سرطان کشور در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) نزدیک شویم.

رادیوتراپی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی جمعه ۱۳ تیر افزود: این ۲ دستگاه فوق پیشرفته که در کنار یک دستگاه پت اسکن، سایکلترون، توموتراپی، سایبرنایف و براکی تراپی در مرکز جامع سرطان استان با ظرفیت ۱۲۸ تخت شیمی درمانی و بخش‌های کلینیکی و پاراکلینیکی مجهز از جمله‌ای آرسی پی، سی تی اسکن وام آرای و اتاق عمل‌های ویژه با متخصصین و کادر درمان مجرب نصب خواهد شد، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را در زمره سرآمدترین مراکز تشخیص و درمان سرطان کشور قرار خواهد داد.  

وی گفت: اعتبار خرید این ۲ دستگاه با ارز آزاد نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با پیگیری‌های مجموعه دانشگاه و همکاری دلسوزان استان تبدیل به این ۲ محصول ارزشمند و فناورزی پیشرفته شده است.

مرادی اظهارداشت: سال گذشته دستگاه فوق پیشرفته دیگری در همین حوزه و با ارزش نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان وارد دانشگاه شد که تاکنون تنها ۲ مدل از این دستگاه؛ یک دستگاه برای اصفهان و یک دستگاه برای کرمانشاه وارد کشور شده است.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: ۲ دستگاه فوق پیشرفته تشخیصی دیگر به نام پت اسکن و سایکلترون نیز به ارزش مجموع نزدیک به ۱۵۰ میلیارد تومان برای مرکز موصوف عقد قرارداد شده که به زودی مرحله اجرایی این ۲ پروژه عملیاتی خواهد شد.  

مرادی افزود: دستگاه‌های مورد اشاره همگی در مرکز جامع سرطان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت که تاکنون نزدیک به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از هفته گذشته تیمی متشکل از مدیران ارشد دانشگاه ماموریت تکمیل و رفع موانع این پروژه عظیم را عهده دار شده‌اند.  

وی گفت: تاکنون تنها یک دستگاه شتابدهنده خطی فعال در استان وجود داشته که نوبت خدمات پرتودرمانی بیماران سرطانی با این تک دستگاه گاهی طولانی می‌شد که امید است با بهره‌برداری از این مجموعه کم نظیر شاهد کاهش آلام بیماران سرطانی استان و حتی استان‌های همجوار باشیم.

مرادی تصریح کرد: در این صورت چند سال پیش از موعد به اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ درمان و همچنین سند سرطان خواهیم رسید که یک موفقیت بی‌نظیر در تاریخ تشکیل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بلکه کشور شمرده می‌شود و به طور قطع سیمای سلامت استان را در عرصه داخلی و بین‌المللی متحول خواهد کرد.  

به گفته او، دستگاه‌های یاد شده ساخت انگلستان بوده و از طریق هیات امنای صرفه جویی ارزی وارد کشور شده است.

اکنون ۲ هزار و ۶۸۰ تخت بیمارستانی در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و دو بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

کد خبر 527585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha