سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: واحدهای صنفی در استان حق فروش و عرضه قلیان و ادوات آن را ندارند.

قلیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با جرایم خاص استان قزوین پنجشنبه ۱۲ تیر در محل دادستانی قزوین برگزار شد.

علی فولیان در این جلسه اظهار کرد: جمع آوری معتادان متجاهر و کمک به اشتغال بهبود یافتگان از امور مه‌می‌است که باید با کمک دستگاه‌های اجرایی بتوانیم در این زمینه موفق عمل کنیم.

وی اضافه کرد: کارفرمایانی که بهبود یافتگان را بکار گیرند حق بیمه آنها توسط اداره کار پرداخت ‌می‌شود تا زمینه بازگشت معتادان درمان شده را به جامعه مهیا کنیم.

معاون دادستان قزوین تصریح کرد: در برخورد با مال خران و مراکز خریداری از بازار مال خران و اموال مسروقه در فضای سنتی و مجازی باید برخورد قاطع تری داشته باشم تا کارها سامان یابد.

فولیان ادامه داد: اتحادیه‌های صنفی برای کنترل واحدهای خرید و فروش فاقد پروانه اقدام کنند و ضایع فروشان کنترل شود و ضمن تهیه گزارشی از واحدهای بدون پروانه کسب بتوانیم به کاهش سرقت کمک کنیم.

وی گفت: بر اساس قانون از این پس هیچ واحد صنفی حق فروش و عرضه قلیان، ادوات آن شامل توتون، تنباکو و ابزارآلات آن را ندارند و با متخلفان برخورد قانونی ‌می‌شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یادآورشد: ایمن سازی پارک‌ها مهم است و باید ضمن حفاظت و ایجاد درب ورودی از پلیس و نگهبان برای کنترل بوستان‌ها اقدام شود.

وی گفت: در پارک‌ها مسائل زیادی وجود دارد و نبود حفاظ، نرده کشی، در ورود و خروج، نگهبان پارک از مشکلات جدی است که برای رفع آن باید اقدام کرد و در طراحی مبلمان شهری لازم است مسیر ارتکاب جرم بسته شود.

فولیان یادآورشد: هرچند زیبایی بوستان‌ها خوب است اما باید امنیت بوستان‌ها در طراحی مبلمان شهری مورد توجه قرار گیرد و در شورای شهر به حقوق معلول توجه بیشتری شود و برق بوستان‌ها نیز به هیچ عنوان قطع نشود.

کد خبر 527508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha