هفته سی و دوم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امشب با دیدار تیم‌های منچسترسیتی و لیورپول پیگیری می‌شود.

لیورپول

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  اسپوتنیک، همه ‌چیز تمام شد؟ هم بله و هم خیر! ماجرای قهرمانی به سر رسید و لیورپول بعد از 30 سال جام را بالای سر خواهد برد اما داستان رکوردها ادامه دارد و از طرفی منچسترسیتی نمی‌خواهد بازنده مطلق مقابل اصلی‌ترین رقیب این روزهای خودش در انگلیس باشد.

در نتیجه شاگردان گواردیولا مقابل شاگردان کلوپ بی‌انگیزه نیستند. از ساعت 23:45 امشب لیورپول در ورزشگاه اتحاد مهمان منچسترسیتی خواهد بود. دیداری که با تونل افتخار سیتیزن‌ها ماندگار خواهد شد، تنها جای خالی هواداران به‌شدت احساس می‌شود.

  • منچسترسیتی‌

پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی به شیوه‌ای باورنکردنی به لیورپول خوشامد و تبریک خواهیم گفت، چون لیورپول شایسته قهرمانی است. گواردیولا نه به لیورپولی‌ها حسادت کرد و نه با کنایه قهرمانی تیم کلوپ را زیر سؤال برد. او می‌داند در فصل جاری هیچ تیمی جز لیورپول شایسته قهرمانی نبوده. نوار قهرمانی‌های منچسترسیتی بعد از کسب 2 جام متوالی پاره شد و گواردیولا هم می‌دانست احتمال کم‌انگیزه شدن بازیکنانش بعد از قهرمانی دوم وجود دارد.

اکنون دوران خاص و متفاوتی برای گواردیولا در باشگاه منچسترسیتی شروع شده. اول اینکه نمی‌خواهند مقابل لیورپول دبل شوند و بعد از تونل افتخار می‌خواهند برای رقیب تونل وحشت ایجاد کنند! دوم اینکه لیگ قهرمانان در پیش است و می‌شد حدس زد برای پپ در فصل جاری رقابت‌های اروپایی مهم‌تر خواهد بود. البته از صحبت‌های این مربی اهل کاتالونیا هم مشخص است که هنوز از لغو محرومیت تیمش برای فصل آینده لیگ قهرمانان ناامید نیست.

  • لیورپول‌ِ از پیش قهرمان

حتی شیوع ویروس کرونا هم مانع طلسم‌شکنی سرخ پوشان مرسی‌ساید پس از 30 سال را نگرفت. شاگردان کلوپ شایسته این قهرمانی بود و آنقدر هواداران‌شان منتظر این روز بودند که دیگر یادشان نیست از لیگ قهرمانان اروپا کنار رفته‌اند و حتی نه در جام‌حذفی هستند و نه در جام ‌اتحادیه موفق بوده‌اند. فقط و فقط قهرمانی لیگ برتر حال لیورپولی‌ها را خوب می‌کرد. کار لیورپول از این هفته سخت‌تر هم خواهد شد. بلافاصله بعد از این قهرمانی کلوپ و شاگردانش از حفظ عنوان و قهرمانی بعدی گفته‌اند.

مشخصاً می‌دانند همین جا کارشان تمام نشده و نباید پسرفت کنند. از اتفاق نزدیک‌ترین رقیب‌شان اولین تیمی است که پس از قهرمان شدن به مصافش خواهند رفت. کلوپ دوست ندارد شیرینی قهرمانی بعد از چند روز کمی تلخ شود. از طرفی همه می‌دانند لیورپولی‌ها چقدر مشتاق به زدن رکوردهای مختلف هستند، از 100 امتیاز تا بیشترین امتیاز خانگی و خارج ‌از ‌خانه و رکورد برد و خیلی رکوردهای دیگر. در واقع اولین بازی بعد از قهرمانی برای لیورپول حیثیتی است.

  • آمار

منچسترسیتی در 5 دیدار گذشته خود صاحب 3 پیروزی و 2 شکست شده است. در حالی که لیورپول از 5 دیدار اخیر خود 2 پیروزی، یک تساوی و 2 شکست داشته است.

  • مصدومان و محرومان دو تیم

منچسترسیتی در این بازی هم بدون "فرناندینیو" خواهد بود، او بخاطر دریافت کارت قرمز در دیدار برابر چلسی دومین جلسه‌ محرومیت خود را سپری می‌کند و احتمالاً "جان استونز" یا "نیکولاس اوتامندی" در کنار "ایمر لاپورت" بازی خواهند کرد. علاوه بر این، سیتی در دیدار با قهرمان جدید لیگ برتر، "لروی سانه" را نیز در اختیار نخواهد داشت، زیرا زمان انتقال او به بایرن مونیخ نزدیک است.

سرخیو آگوئرو که پای خود را به تیغ جراحان سپرده، تا پایان فصل غایب بزرگ سیتیزن‌ها خواهد بود. در حالی که به نظر می‌رسد" اریک گارسیا" هم به دلیل مصدومیت از ناحیه سر مقابل آرسنال برابر لیورپول غایب باشد.

یورگن کلوپ پیش از این  مسابقه هیچگونه نگرانی در مورد مصدومیت بازیکنانش ندارد، در حالی که "جوئل ماتیپ " تنها بازیکن حاشیه نشین او است. این بازیکن در دیدار برابر اورتون از ناحیه انگشت پا دچار مصومیت شد. محمد صلاح و اندی رابرتسون که 2 بازیکن مصدوم لیورپول بودند، در بازی چهارشنبه گذشته در پیروزی4 – 0 برابر کریستال پالاس در ترکیب اصلی بازی کردند و حتی صلاح موفق به گلزنی شد.

کد خبر 527485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha