معاون اداره کل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: بنا به تصمیم اخیر ستاد مقابله با کرونای استان و مجوز دانشگاه علوم پزشکی ۲ بازار سنتی استان مشروط به ثبت در سامانه و رعایت مواردی اجازه فعالیت گرفتند.

بازار سنتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، با بروز بیماری کرونا از اواخر سال ۹۸ بنا به تصمیم ستادملی مقابله با کرونا فعالیت بخش های مختلف تعطیل شد و در مازندران علاوه بر تعطیلی بخش های آموزشی، اداری و تجاری، بازارهای استان نیز تعطیل شد.  

از بازارهای موجود در مازندران بازارهای سنتی هستند که از قدمت و سابقه فعالیت زیادی برخوردار هستند این بازارها در یک روز خاص در منطقه مشخص برگزار می شود که در آن افراد بومی استان و استان های دیگر محصولات و تولیدات سنتی مناطق خود را عرضه می کنند.  

این بازارها به دلیل حضور پرشمارتر مردم از اقصی نقاط مازندران و استان‌های همجوار از نقاط پرتردد و شلوغ بازارهای مازندران به شمار می‌روند.  

در مازندران علاوه بر روزبازارها، حدود ۲۰ بازار سنتی وجود دارد که جمعه بازار جویبار، چهارشنبه بازار قائمشهر، یکشنبه بازار نکا، سه شنبه بازار میر بازار بابلسر، بازار قلعه گردن خرم اباد، بازار امامزاده شاه رضا در روستای پهناب جویبار از جمله این بازارهای سنتی  هستند که قدمت برخی از آنها از جمله جمعه بازار جویبار به ۲ قرن نیز می‌رسد.  

حسینعلی محمدی افزود : در بیست و ششمین جلسه ستاد مقابله با کرونای مازندران که این هفته در ساری برگزار شد موضوع فعالیت بازارهای سنتی مطرح شد.  

وی ادامه داد : براساس مصوبه این ستاد و مجوز دانشگاه علوم پزشکی تنها ۲ بازار سنتی جویبار بازار جویبار و امیرکلا به آنها اجازه فعالیت البته مشروط به رعایت نکاتی داده شد.  

معاون پدافند غیر عامل مازندران گفت: از جمله شرایط اجازه فعالیت کسبه در این بازارها ثبت نام در سامانه تعبیه شده از سوی مرکز بهداشت و شهرداری محل برپایی این بازارهاست که از این طریق فروشندگان از نظر بهداشتی و سلامت کنترل شوند.  

وی افزود: همچنین جانمایی فضای فیزیکی مناسب برای استقرار فروشندگان با رعایت فاصله اجتماعی از دیگر شرایط برپایی این ۲ بازار است.

محمدی گفت: علاوه بر آن انجام پروتکل‌های بهداشتی از دیگر مواردی است که در این بازارها باید رعایت شود که تمامی مراحل اجرای این شروط و تصمیمات برای برپایی این ۲ بازار بر عهده فرمانداری‌های شهرستان‌های جویبار و بابل است.

کد خبر 527478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha