رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: با توجه به افزایش حجم مراجعه بیماران سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و موارد بستری در مراکز درمانی هم‌اکنون شرایط بحرانی در بیمارستان‌های استان حاکم شده است.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر اصغر جعفری افزود: در زمان حاضر مدافعان و جهادگران سخت کوش سلامت این استان روزهای بسیار سخت مدیریت میدانی را در پذیرش و درمان بیماران کرونایی سپری می کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون همه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی استان در حال تکمیل شدن ظرفیت بستری بیماران کرونایی هستند و در این خصوص تریاژ، پذیرش و انتقال بیماران از بیمارستان ولیعصر (عج) به بیمارستان‌های شهر زنجان در حال انجام است.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس بسیج همه امکانات و تجهیزات پزشکی و کادر بهداشت و درمان استان برای مهار کرونا در این استان به کار گرفته شده و عزم و اراده جدی و تلاش بی‌وقفه و شبانه روزی متولیان سلامت و دست اندرکاران امر در تمامی بیمارستان های استان جلوگیری از فاجعه بزرگ انسانی است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی پیشگام ارائه خدمات درمانی در انتقال بیماران مبتلا به کرونا بوده و بر این مبنا طبق قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقال تمامی بیماران مبتلا از درمنازل و چه انتقال بین بیمارستانی بر عهده اورژانس ۱۱۵ است.

این مسئول ادامه داد: در این نیز استان آمبولانس خاصی برای انتقال بیماران کرونا مشخص شده که شاغلان مجهز به وسایل حفاظت فردی هستند و بعد از انتقال بیمار وسیله گندزدایی و آماده برای انتقال بیمار بعدی می شود.

وی از هم استانی‌ها به ویژه شهروندان زنجانی درخواست  کرد، با توجه به وضعیت بحرانی کرونا در این استان از تجمعات اجتناب کرده و هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند.

جعفری خاطرنشان کرد: بر این مبنا عموم مردم به ویژه صنوف بیش از گذشته پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند تا شمار مبتلایان افزایش نیابد.

پیش از این نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طی روزهای اخیر روند شتابان افزایش شمار بستری‌های مبتلا به کرونا و بیماران بدحال نیازمند مراقبت‌های ویژه در آی سی یو بیمارستان‌های استان موجب نگرانی دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان زنجان شده است.

دکتر پرویز قزلباش افزود: افزایش بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های این استان از نیمه خرداد امسال آغاز شده و در زمان حاضر به اوج خود رسیده است.

وی اضافه کرد: پیش از این مجموع بستری‌های کرونایی در یک بیمارستان زنجان به ۲۳۰ نفر می‌رسید که اکنون این تعداد به بیش از ۵۰۰ بیمار رسیده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ تیر ۱۳۹۹ بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۵۴۹ بیمار جدید مبتلا به کوید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۲۱ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزارو ۹۵۸ نفر رسید.

کد خبر 527456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha