رئیس جمهور ترکیه در نشست مجازی سران روند آستانه گفت: امیدواریم سوریه هر چه سریع‌تر به ثبات و آرامش برسد.

اردوغان از لزوم تجهیز ترکیه به سلاح اتمی سخن گفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه بعدازظهر امروز چهارشنبه ۱۱ تیر ماه در اجلاس مجازی فوق‌العاده روند آستانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، طی سخنانی گفت: امیدواریم که سوریه هر چه سریع‌تر به ثبات و آرامش برسد و هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

قانون سزار غیرانسانی و یک تروریسم اقتصادی است | نیروهای آمریکایی زودتر از سوریه خارج شوند

وی در ابتدای این نشست خاطرنشان کرد: از اینکه دور هم جمع می‌شویم بسیار خوشحالم.

اردوغان اظهار داشت: از زمانی که روند آستانه را شروع کردیم برای تامین امنیت و ثبات در سوریه گام‌های مهمی برداشتیم. برای حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال در این کشور تمام تلاش خود را خواهیم  کرد. امروز هم مطمئن هستیم در این مسیر گام برخواهیم داشت.

وی بیان کرد: تا امروز همیشه در کنار برادران و خواهران سوری بدون توجه به نژاد و باورهای آنها بودیم.

رئیس جمهور ترکیه گفت: برای میلیون‌ها پناهنده سوری آغوش خود را باز کردیم، برای اینکه سوریه تکه تکه نشود، تلاش زیادی انجام داده و مداخله کردیم و جلوی فعالیت‌های تجزیه طلب را گرفتیم.

اردوغان بیان کرد: همکاری که در این زمینه خواهیم داشت بدون شک آینده این کشور را تعیین خواهد کرد. امیدوارم مشورت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهیم، برای کل منطقه و سوریه مفید واقع شود.

وی همچنین از طرف دولت و ملت ترکیه حادثه روز گذشته در یک کلینیک در تهران که منجر به کشته و مجروح شدن عده‌ای شد را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

کد خبر 527326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha