معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه مراغه از اختصاص ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در این شهرستان خبر داد.

واحد تولیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حکیمه انتظاری اظهار داشت: ۲ هزار و ۸۷۶ واحد و اشخاص حقیقی و حقوقی در مراغه واجد شرایط دریافت تسهیلات کرونا هستند.

وی با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی برخی دستگاه‌ها در خصوص این تسهیلات به بنگاه‌های زیرمجموعه خود گفت: متاسفانه تاکنون ۵۰۳ بنگاه اقتصادی در شهرستان در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند.

معاون فرماندار مراغه به شرایط استفاده از این تسهیلات اشاره کرد و گفت: فعال بودن لیست بیمه کارکنان در دوران کرونا و قبل از آن، داشتن کد کارگاهی، عدم اخراج نیرو و عدم معرفی کارکنان به اداره کار جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری از جمله این شرایط است.

انتظاری گفت: نرخ سود تسهیلات ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه بوده و پس از یک دوره تنفسی تا پایان شهریور ماه، از مهرماه پرداخت اقساط آغاز خواهد شد.

معاون فرماندار مراغه افزود: همچنین واحدهایی که بدهی جاری یا چک برگشتی دارند هم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

انتظاری تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی هر چه زودتر بنگاه‌ها و واحدهای زیرمجموعه خود را برای بهره‌مندی از این تسهیلات شناسایی کنند.

وی افزود: شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات ویژه بنگاه‌های به‌شدت آسیب‌دیده از ویروس کرونا در سایت مربوطه قرار داده شده و متقاضیان می‌توانند اطلاعات تکمیلی را مشاهده کنند.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

کد خبر 527320

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha