معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: با توجه به شرایط کرونایی کشور و طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امسال واکسن آنفلوانزا باید ۱۰ برابر سال‌های گذشته وارد کشور شود و به‌طور قطع برای این استان نیز هم همین میزان تامین می‌شود.

واكسن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر جواد تاج کی با اشاره به وضعیت کرونایی کشور و تدابیر اتخاذ شده برای تامین واکسن آنفلوانزا افزود: بر این اساس تلاش می‌شود این نوع واکسن برای افراد پرخطر تامین شود که بر این مبنا گروه‌های هدف باید از اواخر شهریور و مهر برای تزریق واکسن خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این واحد دانشگاهی درصدد است با تامین و واکسن مورد نیاز در  استان زنجان و رفع نیاز گروه‌های هدف مشکلی در فصول پاییز و زمستان وجود نداشته باشد که در این راستا اقدامات لازم در دست انجام است.

این مسئول ادامه داد: پیش از این واکسن آنفلوانزای کشور سالانه به مقدار لازم وارد کشور می‌شد و در اختیار گروه‌های هدف قرار می‌گرفت که امسال به‌دلیل شرایط خاص تمهیدات ویژه‌ای در این خصوص لحاظ شده که امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی محقق شود.

کد خبر 527284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha