معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: نام این دانشگاه در جدیدترین نظام رتبه‌بندی موضوعی بین‌المللی شانگهای ۲۰۲۰ در میان دانشگاه‌های برتر جهان و ۳۵ دانشگاه ایرانی ثبت شد.

دانشگاه سمنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیف‌الله سعدالدین روز چهارشنبه 11 تیتر اعلام کرد: رتبه‌بندی بین‌المللی شانگهای یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه شانگهای ژیائوتنگ منتشر می‌شود و در جدیدترین رتبه‌بندی آن نام ۳۵ دانشگاه ایرانی در حوزه‌های مختلف به چشم می خورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود: بر اساس این رتبه‌بندی در حوزه‌های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، و  علوم و مهندسی انرژی، دانشگاه سمنان رتبه ۳۰۰ -۲۰۱ جهانی را کسب کرد.

سعدالدین اظهار داشت: این رتبه‌بندی بر اساس موضوعات در ۵۴ رشته دسته‌بندی‌شده که در آن نام دانشگاه‌های پرافتخار ایرانی در ۳۳ موضوع ،  ۱۶۸ بار در این نظام رتبه‌بندی تکرار شده است.

نظام رتبه‌بندی شانگهای از سال ۲۰۰۹ منتشر می‌شود و شامل رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در موضوعات علوم‌طبیعی، مهندسی، علوم زیستی، علوم پزشکی و علوم اجتماعی است.

دانشگاه سمنان از سال ۲۰۱۸ در این رتبه‌بندی بین‌المللی با حوزه موضوعی مهندسی شیمی وارد شد و  در سال ۲۰۱۹ توانست در حوزه‌های موضوعی مهندسی عمران، مکانیک، علوم و مهندسی انرژی و مهندسی شیمی حائز رتبه شود.

کد خبر 527269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Mohamad mahdi IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
    0 0
    دلشون خوشه .یارو بدبخت دکترا داره بیکاره.من که بماند.دانشگاهی معرفی کنین که حداقل ۵۰درصد ظرفیتش بعد از فارغ شدن سرکارر میرن!نداریم .همه کارها آزمونی شده یعنی طرف باید یه سال وقتشو بزاره تا بتونه قبول شه .خدمتو و...بماند .والا دلشون خوشه.