معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به روند صعودی آمار سرقت تجهیزات و اموال دولتی استان گفت: طراحی غلط محیطی تجهیزات، نبود محافظ و اقدام‌های پیشگیرانه کارآمد، نبود اهتمام دستگاه‌ها در محافظت از اموال و پراکندگی تجهیزات از مهم‌ترین علل این سرقت‌هاست.

سرقت دریچه آب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهمن مرادی‌فر افزود: بزه سرقت یکی از مهم‌ترین جرایم برهم زننده امنیت است و این موضوع در خصوص سرقت از تجهیزات و اموال دولتی اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند، چرا که علاوه بر ورود خسارات‌های مادی، اثرات منفی فراوانی دیگری از جمله اختلال در خدمت‌رسانی به شهروندان را در پی دارد و خطرهای جانی برای شهروندان با سرقت تجهیزات راهداری یا دریچه‌های آب ایجاد می‌شود.

مرادی فر گفت: اتخاذ تدابیر ویژه و پیشگیرانه مانند تشکیل گشت‌های مشترک، به‌کارگیری روش‌های نوین از طریق تغییر جنس اقلام، تغییر فناوری، تغییر ساختار برای بلااستفاده کردن تجهیزات و همچنین ایجاد مانع برای جلوگیری از دسترسی آسان، تشکیل بانک‌های اطلاعاتی، استفاده از سیستم‌های نظارتی و... از سوی دستگاه‌های وظیفه‌مند در استان کرمانشاه ضروری است.

کد خبر 527200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha