معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد تهیه لباس فرم دانش‌آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به مدیران مدارس این استان واگذار شد.

لباس فرم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرشته فهمیده گفت: امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا، مدرسه بهترین مکان از نظر رعایت اصول پروتکل‌های بهداشتی برای سفارش و تحویل لباس فرم به دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه نظارت برفرآیند تولید و عرضه لباس فرم دانش‌آموزان مدارس این استان برای سال تحصیلی جدید بر عهده  سازمان دانش‌آموزی البرز است، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای منشور حمایت از کالای ایرانی و حفظ سلامتی دانش‌آموزان در این شرایط خاص کرونایی و همچنین پیشگیری از نارضایتی  احتمالی اولیا نسبت به عدم تحویل به موقع لباس فرم دانش‌آموزان انجام شد.

فهمیده بیان کرد: مدیران مدارس موظف به بستن قرارداد با تولیدکنندگان پوشاک معرفی شده از اتحادیه اصناف هستند و هزینه لباس فرم دانش‌آموزان نیزتوسط اولیا به شماره حساب مدارس واریز شود.

وی با بیان اینکه دریافت هزینه لباس فرم دانش‌آموزان از سوی مدارس به صورت نقدی یا دستگاه کارت خوان تخلف محسوب می‌شود، عنوان کرد: مدیریت و نظارت بر امور اجرایی مربوط به خدمات لباس فرم دانش‌آموزان در این استان نیاز به هم‌افزایی و ایجاد رویه یکسان در مجموعه آموزش و پرورش استان البرز دارد.

فهمیده به این موضوع مهم که تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزی اجباری نیست پرداخت و اضافه کرد: خرید و پوشش لباس فرم برای هیچ یک از دانش‌آموزان اجباری نیست و مدارس حق ایجاد اجبار در این زمینه را ندارد.

وی تصریح کرد: تهیه و خرید لباس فرم اختیاری بوده ضمن آنکه  نرخ لباس فرم هرپایه تحصیلی نیز مشخص شده است و مدیران مدارس حق دریافت هیچ گونه هزینه‌ای بیشتر از نرخ مصوب را ندارند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز ادامه داد: هزینه لباس فرم دانش‌آموزان نسبت به سال ۹۸، ۲۰ درصد افزایش قیمت دارد.

وی گفت: هر واحد تولیدی پوشاک تایید شده نیز می‌تواند تا سقف سه هزار دست لباس دانش‌آموزی با مدیران مدارس استان البرز قرارداد منعقد کند.

فهمیده تاکید کرد:  تهیه لباس فرم مورد تایید سند تحول بنیادین بوده و مزیت دارد هرچند که هیچگونه اجباری در این زمینه را در مدارس استان البرز نداریم.

جمعیت دانش‌آموزی استان البرز در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ حدود ۵۰۰ هزار نفر اعلام شد.

کد خبر 527174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha