مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: این استان از لحاظ بیماری کرونا در وضعیت بحرانی قرار دارد و همه بخش‌های آی‌سی‌یو پر شده است.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین، پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا افزود: طی روزهای ۱۰ و ۱۱ تیر، بیش از ۵۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان بستری شده‌اند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر از لحاظ تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان، شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره و ماهنشان در وضعیت قرمز و شهرستان خدابنده نیز در وضعیت نارنجی دارد. امکان تغییر وضعیت شهرستان‌های نارنجی به قرمز وجود دارد، زیرا وضعیت بیماران بستری هر روز تغییر می‌کند.

قزلباش با بیان اینکه فقط در روز یک‌شنبه ۸ تیر بیش از ۱۰۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان ولی‌عصر(عج) زنجان بستری شده‌اند، ادامه داد: روند بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌های استان فزاینده بوده و هر روز نسبت به روز گذشته چند برابر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان اضافه کرد: در ابتدای شیوع کرونا تعداد کل بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان، حدود ۳۰۰ نفر بود؛ اما اکنون این تعداد چند برابر شده است

وی گفت: حدود ۷۵ نفر بیمار کرونایی در بخش‌های آی‌سی‌یو بستری هستند که بیش از نصف آنان نیز بدحال هستند.

قزلباش، علت افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری کرونا را در استان رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و شرکت در مراسم عزا و عروسی عنوان کرد و افزود: در یک مراسم در زنجان حدود ۵۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه افزایش شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان باعث تعطیل شدن خدمات درمانی سایر بیماران خواهد شد، اظهار کرد: برخی از خدمات درمانی به سایر بیماران ضروری بوده و نمی‌توان به تاخیر انداخت؛ از این رو تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنیم سایر خدمات درمانی نیز تا حدامکان انجام شود تا بیماران آسیب نبینند.

وی ادامه داد: اکنون نمی‌دانیم در نقطه‌ای که قرار داریم پیک اول کرونا است یا در دامنه قرار داریم زیرا امکان دارد هنوز با پیک اول فاصله زیادی داشته‌ باشیم.

قزلباش با بیان اینکه امکان ابتلا همزمان دو بیماری در افراد وجود دارد، اضافه کرد: ممکن است فردی که دچار سکته مغزی یا سرطان شده همزمان به بیماری کرونا نیز مبتلا شود.

وی ادامه داد: ظرفیت و امکانات دانشگاه علوم پزشکی استان محدود است؛ بنابراین امیداریم با کمترین آسیب از بحران موجود عبور کنیم.

کد خبر 527150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha