چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
۰ نفر

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ایجاد پوشش گیاهی مناسب در بستر تالاب هامون، احتمال آتش‌سوزی در تالاب هامون افزایش یافته است.

هامون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید پورمردان افزود: با توجه به آبگیری مناسب در بستر تالاب‌های استان و افزایش چشمگیر پوشش گیاهی در مناطق و از سویی با شروع فصل گرمِ سال و خشک شدن آب در سراسر استان، احتمال آتش گرفتن علوفه‌ها در پهنه گسترده طبیعت استان مخصوصاً تالاب هامون افزایش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به ورود آب به تالاب هامون در عمق کم و در وسعت بسیار زیاد و خشک شدن تدریجی این مقدار آب با توجه به گرم شدن هوا و شروع بادهای معروف ۱۲۰ روزه و تراکم بالای علف‌ها و پوشش گیاهی بستر تالاب و احتمال آتش سوزی و گسترش آن به وسعت زیاد، این اداره کل اقدام به افزایش گشت‌های شبانه روزی تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست در بستر تالاب هامون و در مناطق مستعد استان کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به امکانات و اعتبارت در اختیار این اداره کل تجهیزات اطفای حریق را به صورت یگان‌های اقدام فوری در اختیار ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های سراسر استان قرار داده و یگان امداد محیط زیست نیز در این خصوص تشکیل تا با اعزام محیط بانان سایر شهرستان در شرایط خاص، اطفای حریق احتمالی با سرعت بیشتری انجام شود.

پور مردان اشاره کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه، این اداره کل با فرمانداری‌های حوزه تالاب هامون مکاتبه و درخواست تشکیل ستاد بحران و طرح موضوع در شوراهای تأمین هر شهرستان در این خصوص و اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم توسط امامان جمعه و جماعت کرده است و هشدارهای متعددی نیز از طریق ادارت حفاظت محیط زیست به مردم، سازمان‌های ذیربط و ... نیز اعلام شده است.

کد خبر 527133

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha