مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه میانگین سنی مبتلایان و فوتی‌های کرونا در مردان به ترتیب ۵۷ و ۵۹ سال و در زنان ۴۳ و ۴۱ سال است، گفت: ابتلا به کرونا در گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ به‌شدت در حال افزایش است.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد کریمیان شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر در ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار کرد: موارد ابتلا، بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در این استان در ۱۰ روز اول تیر ماه جهش بسیار زیادی داشته است و ۵ شهرستان این استان شامل ایلام، ایوان، دهلران، آبدانان و دره‌شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: میانگین سنی مبتلایان کرونا در این استان ۴۶.۵ و فوتی‌ها  ۶۷.۵ سال است و ۸۳ درصد مبتلایان بدون بیماری زمینه‌ای هستند، اما ۷۹ درصد فوتی‌ها  یک بیماری زمینه‌ای داشتند. ضمن اینکه ۲۱ درصد بدون بیماری زمینه‌ای دست‌کم کهولت سن داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: در حال حاضر شهرستان‌های ایوان، بدره، مهران، دهلران و ایلام بیشترین آمار ابتلا را نسبت به جمعیت دارند.

دکتر کریمیان یادآور شد: بیشترین مبتلایان در بین زنان خانه‌دار، افراد بیکار و کارمندان و بیشتر فوتی‌ها در زنان خانه‌دار، سالمندان و افراد بازنشسته و بیکار ثبت شده است.

وی تاکید کرد: استفاده اصولی از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه مناسب، شست‌وشوی مرتب و بهداشتی دست و صورت و گندزدایی را مهم‌ترین راهکارهای مقابله با کرونا عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از کارکنان آسیب‌پذیر، مادران باردار و شیرده و دارای فرزند خردسال حمایت کنند و به آنها مرخصی یا دورکاری بدهند.

کد خبر 527131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ایلام

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha