سخنگوی دستگاه قضا درباره اینکه آیا مرگ قاضی غلامرضا منصوری تایید شده یا نه گفت: قوه قضاییه با جدیت پیگیر ابهام‌زدایی و شفاف‌سازی حادثه‌ای است که در رومانی اتفاق افتاده است.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، غلامحسین اسماعیلی امروز در نشست با خبرنگاران درباره پرونده قتل یا خودکشی قاضی منصوری، یکی از متهمان پرونده اکبر طبری که پس از دستگیری طبری به کشور رومانی گریخته بود، گفت: این موضوع به لحاظ ابعاد مختلف برای ما اهمیت دارد. زیرا منصوری هم شهروند ما بوده و هم پرونده اتهامی داشته و ما از طریق اینترپل و نیابت به دولت رومانی، تقاضای استرداد این فرد به کشور را کرده بودیم و آنها تشکیل پرونده داده بودند و وی تحت نظارت پلیس بود. لذا ما را موظف می کند تا موضوع را تعقیب کنیم تا شفاف شود.

وی افزود: ما قضاوتی نداریم. روایت پلیس بین الملل این است که فرد کشته شده و مستنداتی هم برای ما فرستاده است از جمله تصویر گذرنامه و جنازه‌ای که منتسب به ایشان و حسب ظاهر خود فرد است ولی ما قاضی‌ هستیم و  به ظاهر حکم نمی کنیم که قطعا نظر بدهیم.

اسماعیلی تاکید کرد: باید DNA جسد بیاید و با بستگان انطباق داده شود. آن زمان اعلام می کنیم که جسد متعلق به خود او هست یا نه. خواست خانواده اش هم همین است و از طریق وزارت خارجه پیگیریم که در اسرع وقت انجام شود و جسد را  بفرستند و مطالبه استرداد جسد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: هنوز در این خصوص که مورد منصوری خودکشی بوده یا قتل، ابهام هست. باید مستندات ارسال شود و تقاضا کردیم هیاتی از پلیس جنایی و بین الملل و پزشکی قانونی به رومانی اعزام شوند و اسناد را ببینند تا ما بتوانیم اظهار نظر قطعی در رابطه با اصل فوت و حادثه منجر به فوت کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: شدیدا مطالبه می کنیم؛ هم از طریق وزارت خارجه ایران پیگیری کرده‌اند که نتایجی به دست نیامده و هم از دولت رومانی خواسته‌ایم که مساله را ابهام‌زدایی کند.

کد خبر 526913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۱
    0 0
    واین داستان القا مرگ منصوری ازدرون وخارج ازایران ادامه دارد.محال است که من خر شوم.