سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: تحت هیچ شرایطی از خون حاج قاسم سلیمانی نمی‌گذریم و همه مجرمان در این رابطه باید محاکمه شوند.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه امروز در نشست خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه روز گذشته خبری منتشر شد درباره اعلان قرمز برای ۳۶ متهم دست داشتن در ترور حاج قاسم سلیمانی. در حالی که غربی ها این موضوع را سیاسی قلمداد کرده و از همکاری با سیستم قضایی سر باز زده اند. برنامه شما چیست، گفت: بارها گفته‌ایم که از خون حاج قاسم نمی گذریم و باید مجرمان در این رابطه محاکمه شوند.

وی تصریح کرد: هرکجا این رسیدگی نیاز باشد، دادگاه در داخل کشور برگزار شده و هرکجا نیاز باشد، در کشور عراق محاکمات انجام می شود و هر جایی هم نیاز باشد، از نهادهای بین‌المللی کمک خواهیم گرفت.

اسماعیلی ادامه داد: از همان روزهای اول اقدامات لازم صورت گرفته و تشکیل پرونده داده ایم و هیات قضایی و مستشاری در نظر گرفته شده است و با سیستم قضایی عراق هم تعامل داشته ایم.

سخنگوی دستگاه قضا اظهار کرد: تعدادی از عناصر موثر در این اقدام تروریستی و کشتن انسان‌های بیگناه را شناسایی کرده ایم. افرادی که رسماً این اقدام را گردن گرفته اند و ما بر اساس اشراف اطلاعاتی متوجه شده‌ایم که در این اتفاق تروریستی نقش داشته اند.

وی گفت: فهرست افراد تکمیل و نام و سمت آنها مشخص شده و برای این افراد اعلان قرمز صادر شده است و پیگیریم در هر زمانی که به این افراد دسترسی پیدا شود، محاکمه و مجازات شوند.

اسماعیلی عنوان کرد: گوش ما به این حرف‌های خارجی‌ها هم بدهکار نیست زیرا این حادثه یک اقدام تروریستی بوده است؛ قتل انجام شده و انسانی کشته شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: این حادثه کجایش سیاسی است؟ مهمان کشور عراق را که نماد مبارزه با تروریسم بین‌المللی بوده است، کشته اند. این پیگیری سیاسی نیست و ما تا آخرین لحظه پیگیر این موضوع خواهیم بود.

کد خبر 526911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha