معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: اصناف آسیب‌دیده از کرونا حمایت می‌شود، ۲۸ هزار و ۳۴ واحد کسب‌وکار در سطح استان مشمول دریافت تسهیلات ویژه کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا هستند.

اصناف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هدایت حاتمی عصر دوشنبه نهم تیر در نشست کارگروه اشتغال که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پس از شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل با کاهش درآمد یا حتی تعطیلی روبه‌رو شدند.

وی گفت: دولت به دنبال حمایت از اصناف و مشاِغل آسیب‌دیده ناشی از کرونا است، براساس تصمیم دولت ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به‌منظور جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به واحدهای خسارت‌دیده از کرونا در استان کرمانشاه پرداخت می‌شود.

حاتمی عنوان کرد: تسهیلات ویژه واحدهای آسیب‌دیده از کرونا در ۱۴ رسته و ۵۵۰ زیر رسته اقتصادی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد و با بازپرداخت ۲۴ ماهه و سه ماه دوره تنفس به ازای هر کارگر ۱۲ و ۱۶ میلیون تومان قابل پرداخت است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در این نشست بر اهمیت ایجاد اشتغال در استان تأکید کرد و اظهار کرد: بهترین راهکار نشاط در جامعه، ایجاد اشتغال است.

حاتمی با تأکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی بیکاران استان به‌منظور برنامه‌ریزی رونق توسعه اشتغال تصریح کرد: توجه به ایجاد اشتغال در شهرها به‌ویژه مناطق حاشیه‌ای مورد تأکید است.

وی گفت: کاهش سه‌درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سال ۹۹ برنامه‌ریزی‌شده است، برای اینکه بتوانیم به نرخ میانگین بیکاری در کشور برسیم باید امسال و سال آینده درمجموع ۶ درصد نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.

نرخ بیکاری استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در پایان سال گذشته ۱۵.۷ درصد از سوی مرکز آمار ایران اعلام‌شده است.

بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش‌آموخته دانشگاهی هستند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آن‌ها مشغول به کار هستند.

کد خبر 526854

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha