عضو هیأت مدیره و دبیر کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان تا حداقل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را مطالبه اصلی و خواسته اولیه تشکل‌های بازنشستگان عنوان کرد و گفت: از وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم همسان‌سازی و افزایش حق مسکن و خواربار را هرچه سریعتر اجرا کنند.

سازمان تامین اجتماعی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسدی با اشاره به افزایش مبلغ و تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص‌یافته به بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری گفت: مبلغ وام بازنشستگان در سال جاری به ۴ میلیون تومان رسیده است. امیدواریم سازوکار پرداخت این تسهیلات نیز هرچه زودتر از سوی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ و پرداخت وام‌ها آغاز شود.

وی اظهار کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تکلیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی است و تا آنجا که مطلع شده‌ایم، با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر رفاه مراحل نهایی واگذاری سهام و سایر منابع از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی در حال انجام است.

اسدی افزود: امید زیادی در بین بازنشستگان برای تحقق این مطالبه چندین‌ساله ایجاد شده است. طی سال‌های متمادی در زمینه حق مسکن و خواربار بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش قابل توجهی صورت نگرفته و آنها در حال حاضر مبالغ ناچیزی دریافت می‌کنند که انتظار می‌رود در سال جاری این افزایش صورت گیرد.

دبیر کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تلاش و پیگیری فراوان مدیریت سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت مطالبات سازمان از دولت و تجهیز منابع به منظور افزایش حق مسکن و خواربار و همچنین اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: امیدواریم این اقدامات اساسی در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

اسدی، افزایش حقوق بازنشستگان تا حداقل ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان را مطالبه اصلی و خواسته اولیه تشکل‌های بازنشستگان عنوان کرد و گفت: از وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم که همسان‌سازی و افزایش حق مسکن و خواربار را هرچه سریعتر اجرا کنند.

کد خبر 526412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیمه تامین اجتمایی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    6 0
    وقتی بازنشستگان تامین اجتمایی اختیارات مالی خود را دست دیگران سپردند .تامین اجتمائی از نظر قدرت مالی بعد از دولت قراردارد .دولت بدهی تامین اجتمایی را نمی دهد ولی همزمان ده هزار میلیارد تومان برای همسان سازی دراختیار باز نشسته های کشوری و لشکری وکارمندان خود می گذارد . دولت با کدام مجوز شرعی وقانونی پول تامین اجتمائی را در اختیار سایر باز نشسته می گذارد این تبعیض فاحش وغیر قابل گذشت است .پول تامین اجتمائی مال باز نشسته است نه مال دولت