رئیس مجلس تاکید کرد:‌ مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آنها به وجود آید و این امنیت روانی در آنها وجود داشته باشد، خیلی راضی خواهند شد. اما از دعواهای حیدری و نعمتی خسته شده‌اند.

قالیباف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمدباقر قالیباف در آئین بهره‌برداری از بزرگترین مرکز داده منطقه غرب و شمال غرب کشور گفت: ‌حال اقتصادی مردم و کشور خوب نیست و موضوعاتی را درباره معیشت مردم می‌شنویم که ای کاش نمی‌دیدیم و نمی‌شنیدیم چرا که خیلی از آنها واقعیت تلخی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بام خوابی گفت: این روزها در رسانه‌ها از اجاره پشت بام‌ها گفته می‌شود ضمن اینکه در حوزه مسکن مردم دغدغه جدی و قابل توجهی دارند. وظیفه همه ما به عنوان خدمتگزار مردم آن است که دغدغه اول و آخر ما در شرایط فعلی توجه به اقتصاد و معیشت مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما هرگز هیچ اختلاف و تنش و دعوای حیدری و نعمتی را از کسی قبول نمی‌کنند. ضمن اینکه مردم امروز از همه ما یک توقع دارند که آن توقع کار صادقانه و تلاش خوب و کار نیک است که بتوانیم مشکلات آنها را برطر ف کنیم.

قالیباف ادامه داد:‌ مردم ما قانع هستند و همین که این حس در آنها به وجود آید و این امنیت روانی در آنها وجود داشته باشد خیلی راضی خواهند شد. مردم از دعواهای حیدری و نعمتی خسته شده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر مدیریت به درستی صورت گیرد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم در غیر اینصورت و این کار را باید مدیران انجام دهند، ما می‌توانیم با شفافیت، عدالت مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

وی با اشاره به نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد بیان کرد: باید امروز از اقتصاد دیجیتال استفاده کنیم اینگونه می‌توانیم عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم تا به بزرگترین دستاوردها برسیم اما اگر غفلت کنیم فاصله‌مان نسبت به بقیه دنیا بیشتر خواهد شد.

قالیباف با اشاره به نقش جوانان در توسعه کشور بیان کرد: نیروی جوانی برای ما فرصت و تهدید است؛ تهدید از آن جهت که جوانان تحصیلکرده فاقد شغل هستند، فرصت از این جهت که می‌توانیم با نیروی جوان و تحصیکرده و آشنا به فضای اقتصاد دیجیتال برزگترین کارها را انجام دهیم.

وی تاکید کرد : در کمتر جای دنیا چنین نیروی جوانی را سراغ داریم. مجلس یازدهم هم چنین نگاهی دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حاضر هستیم در این راه به بخش دولتی و خصوصی کمک کنیم تا روستایی ما که می‌خواهد صنایع دستی‌اش را در بازار جهانی بفروشد، به راحتی این کار را انجام دهد و فرهنگش را منتقل کند.

وی افزود:  تا قبل از آنکه به مجلس بیایم‌، شاید در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ که در نیروی انتظامی خدمت می‌کردم  درک کردم با کوچک‌سازی و کارآمدسازی چه کارهای بزرگی را می‌توان انجام داد.

قالیباف با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۱۰ گفت: شاهد بودید که با راه‌انداری پلتفرمی همچون ۱۱۰ در حوزه صدور مواردی ماند گواهینامه و گذرنامه چه اتفاقی افتاد.

وی ادامه داد: زمانی در تهران ۷۰ کیلومتر فیبر نوری داشتیم اما امروز بیش از ۲۰ هزار کیلومتر فیبر نوری داریم؛ اعتقادم بر این است که همه شهرها می‌توانند این مسیر را طی کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: در مجلس یازدهم تصمیمات باید بر اساس شفاف‌سازی، هوشمندی، مردمی‌سازی و کارآمدی باشد که هر چهار مولفه‌ای که اشاره کردم را می‌توان در همین امر فضای مجازی شاهد بود.

وی ادامه داد: می‌توانیم در این امر اصلاح، جلوگیری از فساد، بالا بردن سطح مدیریتی، اثرگذاری و اثربخشی را مورد نظر قرار دهیم. هنگامی که از اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم یعنی مردمی‌سازی، یعنی اقتصاد دیجیتالی، این لازمه این است که بتوانیم از بخش خصوصی تا دولت تا شورای عالی فضای مجازی که مسئولیت سیاست‌گذاری، پیگیری و نظارت را در این مجموعه دارد، شاهد یک همدلی و دست به دست یکدیگر دادن در این مسیر باشیم.

قالیباف با بیان این‌که در موضوع کرونا آسیب بسیاری دیدیم، گفت: اگرچه کرونا در این عرصه فرصتی بزرگ ایجاد کرد اما آسیب‌هایی را هم به ما زد. از سوی دیگر برای توسعه عدالت آموزشی، شرکت هایی که دارای تعهدات اجتماعی هستند، می توانند به مردم مناطق محروم در این زمینه کمک کنند. شرکت های دانش بنیان نیز در این زمینه تاثیرگذار هستند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم موضوع معیشت، اشتغال و اقتصاد را با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهر در دستور کار قرار داده و معتقد است تقویت این مسیر کوتاهترین، عادلانه ترین و اقتصادی ترین راه متناسب با شرایط فعلی کشور است.

وی یادآور شد: سهم ما در GDP حدود ۵ درصد است، در حالی که اقتصاد بسیاری از کشورها بیش از ۱۵ درصد سهم دارند. ما به کمک نیروی انسانی و منابع غنی با همدلی و همزبانی باید در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

کد خبر 526388

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    19 3
    هم مثل هم اید و فقط حرف های قشنگ میزنین
  • طاهر IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    28 3
    شما مسئولین وقتی در بهترین مناطق و خانه ها زندگی می کنید هرگز درد مردم را نخواهید فهمید سال ها است که از همین سخنان کلیشه ای استفاده می کنید. پس نقش شماها چه بوده! اگر زیر دستی خیانت کند مسئولش هم مقصر است
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    28 2
    دوصدگفته چون نیم کردار نیست.‌انشالله.که عمل کنید بگفتهایتان...انشالله..
  • بابا حیدر IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    28 4
    بفرمائید در این یک ماهه گذشته مجلس به غیر از اعتبارنامه تاجگردون و پیشنهاد تغیر نام یک خیابان و ختم روزانه قرآن و خواندن آیات چه کار معیشتی انجام داده ؟
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      12 7
      دولت که هفت سال مملکتو به این وضع نشونده و تورم و گرانی پانصددرصد درست کرده نمی ببینی !!؟ چیسبیدی به مجلس یه ماهه بی انصاف !!؟
  • علی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    26 0
    جناب آقای قالیباف شما بفکر تورم و اشتغال فارغ التحصیلان باشید و بقول خودتان از دعوی های حیدری و نلمتی پرهیز کنید و مردم آنقدر در مورد تخریب همدیگر مسئولان شنیده اند وقتی تکرار میشود همه دل پیچ میگیرند شعار دادن دیگه کافیه الان باید همه دست بدست هم دهید و مشکلات را حل کنید
    • حمید IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      1 2
      چرا خودتو به نفهمی میزنی؟ منظورش اینه اینکارایی که کردن مثل تغییر نام خیابونو ختم قرآن نو مجلسو فیلترینگ به چه درد مردم میخوره.؟ چه ربطی به انصاف داره؟
  • محمد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    29 7
    جناب قالیباف این آشی است که همفکران شما برای ملت پخته اند، تحریمها و گرانیها و بدبختیها نتیجه طرزفکر ولجبازی سیاسی دشمنی با عالم و آدم (البته بجز کمونیستها) میباشد دولت روحانی کاره ای نیست،
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      15 4
      روحانی هفت سال کار دستش بوده ، حالا حالا شما میگید کاره ای نیست !!!؟ بابا انصافتو !!
  • شکوهی IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    6 5
    انشاالله مجلس یازدهم بتونند با مدیریت جهادی مشکلات و گرانی وگرفتاری مردم رو حل کنند ۰۳
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    11 3
    وقت رو تلف نکنید با کارشناسان اقتصاد جلسه رفع مشکل بگیرید، بعضی ها با موارد حاشیه ای می خواهند مجلس را منحرف به سمت اهدافشان کنند.
    • علب IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      10 2
      این چه وضعی است که در کشورایران بوجود آمده همه شمافقط حرف خوب می‌زنید دست بکشید دیگه حرف نزنید کمن عمل کنید مجلس یازدهم اول به فکر انتقام است آقا انتقام دیگه وقتش تموم شده بیایید مردم از یکاری وفقر خسته شدند
  • محمد از یزد IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    9 1
    باسلام چند ر غاز به حقوقمان اضافه کردن حالا تخم مرغ 20 هزار مرغ 22 هزار اسپری برای تنگی نفس هفته ی پیش 52 هزار امروز گرفتم 105 هزار دیگه بقیه را خود بخوان
    • عبدالله بامدی IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      7 1
      سردار کاش میشد یک شب مهمان سفره ما فقیر بیچارها میشدید تویخچالهای شما انواع اقسام گوشت و میوهای رنگارنگ ولی در یخچال های ما فقرا فقط لامپش خودنمای میکنه انشالله گفتارها تو عمل ثابت بشه
  • مش جمعه IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    7 1
    با سلام.جناب قالیباف سال ها با مردم حرف زدید و شعار دادید متاسفانه عملی ندیدیم. بفکر آسایش و رفاه مردم باشید.تا زمانی سیاست خارجی کشور اینگونه باشد بدبختی گیر ما خواهد بود.برای امتحان هم شده یکسال در سیاست خارجی تجدید نظر کنید.تا حاصل آنرا ببینید
  • ملک IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    5 1
    آقای قالیباف ما 30 سال است که وضع مان همین است
  • جواد IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    7 0
    آقای قالیباف ما خیلی دوستت داریم فقط از حرف و شعار خسته شدیم...شما نگو که میخوای چکار کنی...کارتو انجام بده...خوب باشه مردم میفهمن...بعد میتونی بیای برای ریاست جمهوری...دیگه طوری نشه که فقط حرف بشنویم...چشم به هم بزنی تمومه...پس بسم الله
  • احمد IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 0
    جای تعجب است که سردار چیزهایی میشنوند که کاش نمیشنیدند و کاش از طریق تویتر اخبار را دنبال نمیکرد جوانان جانشان را برای ازادی دادند و برای اینکه مسئولین بشنوند یا اینکه مسئولین در متن مردم بوده و اطلاع داشته باشند ماموران شاه هم شنیدند و جیب خود را پر کردند و انقلاب سفید و دروازه تمدن باز کردند و اکنون در ینگه دنیا زیر خروارها خاک خوابیدند و پول مردن ایران را به غربیان دادند
  • احمد IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    سرداربه شما دروغ میگویند شما به ریاستان بر س کشور در امنو امان است
  • DE ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 1
    آقای قالیباف ما شاهدیم که در واقع این دعواها که فرمودید خودتان بعد از آمدنتان به خانه ملت را با دولت شروع کردید حالا شاید به دلیل خاطرات سابق یا لج گرفته شده ای صورت گرفته بوده باشد ضمنا تمام فرمایشاتتان در رابطه با خدمتها و وظیفه تان که ارائه کردید گفتن ندارد چون شما تنها که نبودید بلکه اقشار مختلف زحمتکش جامعه با دل و جان و چنگ و دندان تا پایان پروژه ها شرکت داشتند که در انتها برای استفاده در اختیار ملت قرار گرفت!!! این دو دستگی که در کشور بوجود آمده برای مملکت و جامعه بسیار مخرب است !!!!!!!!
  • ایرانی IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 0
    صحبتها وحرفها قشنگ هستند،ببینیم در میدان عمل چه می شود.امروز باتفاق خانواده به فروشگاه خودم رفتیم ۴تا۵ نایلون ما یحتاج زندگی خرید کردیم قیمت شده بود درحدود یک میلیون وخورده ای که این مبلغ درچند سال گذشته حقوق چند ماهم بود،به خودم میگم وای بحال کسیکه بیکاره وهیچ حقوق ماهانه ای نداره!!!
  • الهام IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    0 5
    یکی از اهداف دشمنان داخلی وخارجی به حاشیه کشاندن این مجلس انقلابی است وپایین آوردن عملکرد مجلسی که با هزار امید ما به اون رای دادیم پس آقای قالیباف عزیز وقت رو تلف نکنید ماسکتون رو بزنید مشتی بزنید بر دهان دشمنان ما همه حامی شماییم
  • ایرانی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    4 0
    کشورهای ديگر برای خرسهای کوهستانهای شان هم خانه ساخته اندوحتی کشورهای خیلی بی ارزش با۷ ماحقوق میتوانندصاحب خانه شوند. اینجاکه هم وعده خانه داریم هم قانون اساسی حق ملت راروشن کرده هم حکومتی اسلامیست ورعایت کرامت وحق انسانها تآکیدشده وضروری است ،وضع این چنین است
  • Wire IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    2 0
    ۱ تومن وام کرونا دادن به مردم اونوقت منت میزارن.هه
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 0
    به خدا جوانهامون با این همه مدارج عالی حیفند یک همت جهادی از همه مسئولین لازمه یک همت قاطع بدون جناح فقط برای رضای خدا